×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محل نگهداری گندم و ذرت در بندر شهید رجایی کاملا غیربهداشتی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،ابراهیم مرادیان در بازدید از انبارهای محل نگهداری گندم و ذرت در بندرشهید رجائی که با همراهی ناظر گمرکات استان هرمزگان بود، بیان داشت: انبارهای نگهداری ذرت در بندر شهید رجائی کاملاً غیر بهداشتی بوده و هیچگونه نظارتی بر انبار داری مذکور صورت نمی گیرد. از طرفی محل نگهداری گندم در محوطه باز و در معرض انواع آفتها قرار دارد و اگر چه طبق اظهارات مسئول انبار در مواقع بارش باران چادری بر روی آنها کشیده می شود ولیکن مشاهدات عینی حاکی از آن است که کنترل رطوبت و جلوگیری از ورود انواع آفتها به هیچ عنوان کنترل نشده است.

وی عنوان کرد: مراقبت های بهداشتی لازم در نگهداری گندم ها و ذرت های انبار شده، صورت نمی گیرد به طوری که گندم های دپو شده در معرض هوای آزاد و در محوطه باز قرار دارد. اگر چه از نظر میزان رطوبت شاید فعلاً قابل نگهداری مقطعی باشد ولیکن در فصل گرما کاملاً غیر بهداشتی بوده و منشاء ایجاد کپک و انواع آفت های دیگر خواهد بود.

به گفته مرادیان، با توجه به اینکه گندم یک محصول استراتژیک است، می بایست تدابیر لازم توسط دستگاههای متولی اتخاذ شود تا گندم تولیدی در فضایی مناسب و دارای تهویه لازم نگهداری شود تا از بروز حوادث بهداشتی جلوگیری به عمل آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo