×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت تقویت ارتباط بین صنایع و مراکز دانشگاهی و فناوری در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احسان کامرانی شنبه شب در آئین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان با حضور روسای دانشگاههای استان و فعالان حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به اهمیت حکم رانی دانش، عنوان کرد: حکم رانی دانش مقوله ای بسیار مهم است که نیازمند توجه و پیگیری آن در سطح ملی و استانی است. هم پوشانی و هم افزایی دانشگاهها می تواند در پیاده سازی مقوله مهم حکم رانی در بخش های مختلف نقش بسزایی ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نوع باور و نگاه به مقوله دانش، تصریح کرد: نگاه و باور مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول کشور به حوزه علم و دانش در کشور بی نظیر است و در نوع خود بی سابقه است و ضروری است از این فرصت برای گسترش بیش از پیش علم و فناوری در جامعه بهره برد.

کامرانی، خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاهی که دانش و فناوری در نگاه و باور مقام معظم رهبری دارد ایشان می فرمایند تا جان دارم از این بخش مهم حمایت می کنم و ایشان در این زمینه تعارف ندارند و در عمل حمایت بی نظیر خود را از بخش علم و فناوری اثبات کرده اند.

وی گفت: تقویت دیپلماسی علمی با سایر کشورها برای تبادل ظرفیت های علمی از اهمیت بسزایی برخوردار است و نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش نیروی انسانی در توسعه جوامع، افزود: نیروی انسانی به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه کشورها نقش بسزایی در حکم رانی دانش دارد و جوامعی که به این حوزه مهم توجه نموده اند مسیر توسعه را در کمترین زمان ممکن طی کرده اند.

کامرانی گفت: کشور آلمان در اروپا در جنگ جهانی دوم به طور کلی نابود شد ولی سرمایه گذاری این کشور در حوزه دانش و نیروی انسانی باعث شد دوران رشد و طرقی را به سرعت طی کند و به یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان به واسطه برخورداری از نیروی انسانی دانش آموخته و توانمند مبدل شود. سرمایه گذاری در دانشگاه ها، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و سایر مراکز علمی مسیر پیشرفت کشور را دو چندان خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به توسعه فزاینده کشور ژاپن تصریح کرد:کشور ژاپن در جهان از جمله کشورهای است که از منابع طبیعی کم برخوردار است ولی به واسطه سرمایه گذاری در توسعه حکم رانی دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند به یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در حوزه تکنولوژی و نوآوری تبدیل شده است و به یکی از کشورهای پردرآمد جهان مبدل شده است.

کامرانی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در کشور برای طی کردن مسیر رشد و پیشرفت بخاطر موقعیت خاص آن بی نظیر است و برخورداری از دریا، کشاورزی، گردشگری ،صنعت ، انرژی و… زمینه را برای رشد و توسعه استان مهیا نموده است.

وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه دریا در سالهای گذشته در هرمزگان مورد غفلت واقع شده است و توجه به این بخش مهم می تواند تحولات بزرگی در استان در حوزه تولید و اشتغال ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای که مسیر رشد و توسعه را طی نموده اند از ظرفیت دریا به خوبی بهره برده اند و با بکارگیری انواع تکنولوژی ها از این نعمت خدادادی نهایت بهره را برده اند.

کامرانی با اشاره به اهمیت تقویت بین صنایع و دانشگاه های استان، افزود: تقویت ارتباط بین صنایع استان و مراکز دانشگاهی برای بهره مندی بخش صنعت استان از ظرفیت های علمی برای بهبود بهره وری، افزایش تولید بهره مندی از تکنولوژی های جدید در راستای تولید از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ کشور و استان مورد غفلت واقع شده است که این امر آسیب های بسیاری به دنبال دارد و ضروری است با اتخاذ تدابیر لازم خلاء های موجود در این حوزه مهم مرتفع شود و نهاد های مسئول ضروری است کاستی های این بخش را جبران کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در حوزه های هنری پتانسیل های مهمی دارد که ضروری است دانشگاه های استان این بخش مهم را با راه اندازی دانشکده هنر تقویت کنند.

کامرانی گفت: حکم رانی دانش، تقویت اقتصاد دریا محور و رفع موانع رشد و توسعه استان هرمزگان مورد توجه ویژه استاندار استان است و در پی دستورهای ویژه استاندار استان پیگیری شکوفایی ظرفیت های هنری و فرهنگی استان از طریق وزارتخانه های ذیربط در دست پیگیری است.

در پایان این نشست از برترین های هفته پژوهش و فناوری استان با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo