×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پیشرفته تصویب شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محسن نادری منش یکشنبه شب در آئین آغازبه‌کار صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در بندرعباس اظهار داشت: امسال بر روی پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ شامل خط‌های اعتباری خاص نمی‌شود، به عنوان مثال طبق بند «ن» تبصره هفت که باید حمایت از ساخت گوشی‌های هوشمند و زیست بوم آن توسط این صندوق حمایت شود مبلغی افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که پس از تخصیص کمک خواهد شد.

وی اضافه کرد: سقف وام این صندوق درحال حاضر ۱۵۰ میلیارد ریال با دوره تنفس سه تا ۶ ماهه و دوره بازپردخت سه ساله است که سقف وام با توجه به افزایش سرمایه تا پایان سال افزایش می‌یابد و احتمال دارد به ۲ برابر سقف کنونی برسد، نرخ سود وام‌های پرداختی هم پنج تا ۱۵ درصد است.

مدیرعامل صحا ابراز داشت: حوزه صنایع پیشرفته شامل صنایع الکترونیک، برق الکترونیک، مخابرات، نرم‌افزار، هوافضا، مواد پیشرفته، زیست فناوری، نانو و انرژی‌های نو و سایر فناوری‌هایی است که بتوان به آن‌ها پیشرفته اطلاق کرد، خدمات این صندوق آسان‌تر از نظام بانکی داده می‌شود.

نادری‌منش افزود: همچنین خدمات دیگری از قبیل صدور ضمانت نامه‌ها، دادن خدمات کارشناسی و سرمایه گذاری خطرپذیر به صورت غیر مستقم توسط که در آینده مباحث بیمه‌ای هم به آن اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این صندوق از سال ۷۶ صندوق ایجاد شده که در ابتدا تنها وظیفه حمایت از صنایع الکترونیک را داشت و از سال ۹۶ صنایع پیشرفته را هم حمایت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo