×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۷۰۰ اردوی جهادی در مناطق محروم هرمزگان برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سرهنگ یاسین باوقار بیان داشت: این اردوهای جهادی بیشتر در قالب برنامه‌های قرارگاه‌های سازندگی و محرومیت زدایی به‌ویژه در فصل تابستان که زمان اوقات فراغت جوانان و فصل گستردگی و استقبال بیشتر این قشر بوده؛ اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: کمک مومنانه، تهیه جهیزیه، تکمیل و مرمت منازل محرومان، اعزام تیم های پزشکی و دندانپزشکی، کمک به کشاورزان در برداشت محصول، ایجاد اشتغال، برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان نیازمند و برگزاری نشست‌های مشاوره از جمله برنامه های جهادگران در قالب گروه‌های جهادی به مردم روستایی و مناطق محروم و دورافتاده استان هرمزگان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان یادآور شد: فعالیت جهادگران بسیجی در اجرای برنامه های محرومیت زدایی و تکمیل طرح‌های عمرانی در حوزه ساخت مسکن نیازمندان و آبرسانی به روستاها و مناطق دورافتاده در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها انجام می شود که نشان از عزم و اراده جهادی برای رونق اقتصادی دارد.

سرهنگ باوقار با اشاره به اینکه رفع محرومیت در مناطق آسیب پذیر و روستایی در اولویت بسیج سازندگی قرار دارد، ادامه داد: گروه های جهادی استان هرمزگان در زمان بحران نیز از جمله سیل و زلزله و هر زمانی که نیاز باشد، درحالت آماده باش هستند تا بتوانند خدمات هرچه بهتری را به مردم ارائه دهند.

وی گفت: در بارندگی و سیل دی‌ماه سال گذشته بیش از ۳۰ گروه جهادی با اعزام به بخش‌های مرکزی و شهرستان بندرعباس، هشتبندی و توکهور میناب و رودان در بحث کمک و ارائه خدمات به مردم سیل‌زده و بازگشایی راه ها پای کار بودند و به اسکان موقت و توزیع اقلام غذایی بین سیل زدگان پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: همچنین در زلزله تیرماه امسال در منطقه سایه خوش نیز حدود ۵۰ گروه جهادی از همان ساعات نخستین وقوع زلزله در غرب استان به محل اعزام شدند و تا عادی شدن منطقه اقدام به امداد رسانی کردند.

به گفته وی: بسیج سازندگی همواره به دنبال امیدآفرینی و رفع مشکلات مردم بوده و در این مسیر از ظرفیت و مشارکت مردم نیز استفاده کرده است؛ بطوری که حضور جهادگران در روستاها و پای کار آوردن جوانان روستا از عوامل مهم اثربخشی گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo