×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زیرساخت‌ها و سامانه‌های هواشناسی در شرق هرمزگان ارتقا یابد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در دیدار با دکتر سحر تاج‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، اظهارداشت: امروزه استفاده از داده‌های هواشناسی در برنامه‌ریزی‌ها اهمیت بسیاری دارد همچنین در مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از فعالیت سامانه‌های جوی و دریایی نیز نقش این سازمان تعیین کننده است.

وی افزود: سازمان هواشناسی بایستی برای بالابردن ضریب دقت پیش‌بینی‌ها از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز استفاده کند تا خطا در محاسبات به حداقل برسد و اعتماد عمومی به داده‌های هواشناسی افزایش یابد.

استاندار هرمزگان، تاکیدکرد: باتوجه به اینکه در فصول مختلف بارندگی های سیل آسایی در هرمزگان بویژه منطقه شرق استان اتفاق می افتد بیشترین چالش هواشناسی نیز مربوط به این بخش است از این رو ارتقاء زیرساخت‌ها و سامانه‌های هواشناسی در این منطقه بیش از سایر نقاط استان ضرورت دارد و نیازمند توجه ویژه است.

دوستی با اشاره به اقلیم، بافت جمعیتی و پراکندگی روستاها در شهرستان بشاگرد و دشواری اطلاع‌رسانی در مواقع بحران، عنوان‌کرد: لازم است در شهرستان بشاگرد هم اعتبارات ویژه‌ای جهت ارتقاء تجهیزات و سامانه‌های هواشناسی اختصاص پیدا کند تا با سرعت بخشی و دقت در پیش‌بینی ها، مواجهه غافلگیرانه با بارش‌ها به حداقل برسد و بتوانیم آمادگی‌های پیش از بحران را به سطح عالی برسانیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، تکمیل ساختمان مراکز هواشناسی جاسک و بندرلنگه را مهم دانست و تصریح‌کرد: تلاش خواهیم کرد از محل اعتبارات استانی در بخش نیروی انسانی و تکمیل پروژه‌های عمرانی هواشناسی استان، حمایت‌هایی داشته باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: برای صیادان و دریانوردان بومی هنوز مسائلی مانند سرعت وزش باد و طول موج به صورت سنتی و تجربی سنجیده می‌شود اما دریافت داده‌های دقیق، صحیح و به موقع می‌تواند به امنیت تردد شناورها کمک کند و خسارات را به حداقل برساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo