×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسائل فرهنگی نیازمند برنامه ریزی عملیاتی از دوره پیش دبستانی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست دکترعبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم بندرعباس برگزارشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری  بر جهاد فرهنگی تاکید زیادی دارند که تحقق این مسئله نیازمند برنامه ریزی و انجام کارهای ویژه است.

وی افزود: در سطح جلسات، دستور کارها و برنامه ریزی‌های حوزه فرهنگ نیز باید شاهد تحول باشیم تا زمینه کار جهادی مورد تاکید رهبرمعظم فراهم شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی حوادث و اتفاقات اخیر در سطح جامعه گفت: کارگروه های تخصصی شورا برای این مسائل ضمن بررسی دقیق علت ها و معلول ها باید رویکرد ها و برنامه ها را جهت طرح در شورا آماده کنند.

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی از کودکی، تصریح کرد: فرهنگ ترویجی باید با برنامه ریزی در مقاطع کوتاه مدت و بلند مدت همراه با ضمانت اجرایی از دوره پیش دبستانی و دبستان آغاز شود تا مصونیت از آسیب های اجتماعی فرزندانمان را شاهد باشیم.

دوستی برش استانی مهندسی فرهنگی را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: باید متولیان بخش های مختلف برش استانی مهندسی فرهنگی تعیین و برنامه ریزی ها شروع شود تا مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی گزارش پیشرفت کارها را ارائه دهند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه مباحث فرهنگ و ترویج آن در جامعه را نباید به کمبود بودجه گره زد، گفت: انجام برخی مسائل نیازمند بودجه و ساختار خاصی نیست و با ابتکارعمل می توان از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور و رسیدن به خروجی هدفگذاری شده، بهره برد.

گفتنی است در این جلسه موضوعات تهیه پیوست فرهنگی معماری استان، ایجاد نگارخانه دائمی پوشش اسلامی و احیاء کارگروه ها و کمیته های تخصصی شورا از سوی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان مورد تاکید قرارگرفت و در پایان با حضور اعضا اصلی و مدعوین از پوستر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo