×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پل خلیج فارس با تزریق پول تا ۳ سال دیگر تکمیل می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،علیرضا زارع گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع دولتی و ۵ هزار میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای تکمیل بخشی از پروژه اختصاص داده شده و قرار است تا مابقی هزینه ها به روش های تامین مالی از طریق فایناس با شرکت های بین المللی خارجی در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: پیگیری ها برای دریافت منابع وعده داده شده دولتی در حال انجام است و روند دریافت این منابع تا سازمان برنامه و بودجه رسیده است و اکنون نیاز به اختصاص نهایی سهم دولتی منابع از سوی مسئولان بالادستی دارد.

زارع همچنین گفته در حال رایزنی برای دریافت مجوزهای مربوطه از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم که بتوانیم تضمین های دولتی مورد نیاز فاینانس ها را تامین کنیم. مذاکرات با شرکت های مورد نظر در حال انجام است و تقریباً به نتیجه نهایی رسیده لیکن تنها حلقه مفقوده این بخش نیز تضامین دولتی است که یک همت از سوی مسئولان را می طلبد.

مدیر این پروژه برآورد هزینه کل احداث پل خلیج فارس را حدود ۴۶۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۷۰ میلیون یورو یعنی حدود ۱۶ درصد از منابع دولتی هنگام شروع به پروژه تزریق شده است و ۳۹۰ میلیون یورو دیگر نیاز است که از این میزان هم ۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان منطقه آزاد قشم قرار است تامین شود.

مدیرپروژه پل خلیج فارس خاطرنشان کرد: در صورت تزریق منابع مالی به صورت مداوم و مستمر و بروز نکردن موانع و مشکلات جدید در مسیر ادامه طرح به نظر می رسد ابر پروژه پل خلیج فارس به مدت ۲ و نیم تا ۳ سال از شروع مجدد وارد مدار بهره برداری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo