×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم ایجاد اندیشکده سازمان یافته برای جبران عقب افتادگی کشور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت الاسلام محمد عبادی زاده در جلسه هم‌اندیشی دبیران دانشگاهای علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور حجت الاسلام تقوی و غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات به زمین مانده مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه‌ها در بخش‌هایی پیشرفت داشته و در قسمت دیگر بسیار عقب هستیم.

وی با بیان اینکه مقصد اصلی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی است، افزود: ایران در عقبه تمدنی قبل از اسلام و بعد اسلام، نقش بی‌بدیل دارد و در جریان حرکت تمدنی قرار داشتیم، اما تمدن نوین اسلامی جنسش با تمدن‌های دیگر فرق دارد، یعنی اینکه انقلاب اسلامی پرچم‌دار است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، یادآور شد: تمدن سه رکن اساسی را دارا است، نخست سخت افزاری که دولت‌ها و نظام تلاش در جهت آماده سازی زیر ساخت را فراهم کند، دومین عنصر نرم افزار، تولید علم، ترویج سبک زندگی، حوزه اخلاق و فرهنگ عمومی که سنگینی آن بر دوش دانشگاهیان است و نقش سوم در ایجاد تمدن، تعمیم اندیشه و فکر در تمام جامعه است، به عبارتی دیگر فکر و اندیشه در تار و پود جامعه و نسل جوان ایجاد کنیم تا نرم افزار و سخت افزار تحقق یابد.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین یادآور شد: برای تعمیم اندیشه و فکر در جامعه، باید از ظرفیت رسانه‌ها، متفکرین، علما، دانشگاهیان، صاحبان تریبون، به نحو احسن استفاده شود و آنها با کار عالمانه در این مسیر گام بردارند. باید سهم فکر و اندیشه در جامعه تمدن ساز گسترش یابد، نه تنها در فضای نخبگانی بلکه باید در تمام اقشار جامعه این مهم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام عبادی زاده، اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه، بصیرت افزایی نقش مهمی دارد اما این اغتشاشات و حوادث نمی‌تواند مانع حرکت ما برای رسیدن به هدف اصلی باشد، ولی حرکت ما را کُند و تلاش مضاعف می‌طلبند تا به حرکت اولیه بازگشت و جبران کند.

وی با بیان اینکه کارهای زمین مانده کم نیست، تصریح کرد: قسمتی از این کارها مانند بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نقشه مهندسی کشور است که باید در جهت تحقق آنها گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: یکی از نیازهای امروز ما ایجاد اندیشکده‌ها برای فعالیت‌های مطالعاتی و عقبه فکری سازمان یافته و منظم در جهت توسعه و جبران عقب افتادگی است، تا از ظرفیت‌ها درون کشور بهترین بهره برداری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده، خاطرنشان کرد: سیاست گذاران ایران در دوران قاجار تا معاصر، میل و نگاهشان به مرکز کشور و فلات مرکزی ایران بوده است و بی‌توجهی به سواحل و لذا عدم ایجاد شهرهای جدید در کنار آن را شاهد بودیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo