×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرقت کابل برق چالش جدید پارسیانی ها

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین ، سرقت کابل‌های مسی برق به ماجرایی دنباله دار و یکی از چالش‌های این روز‌های مردم شهرستان پارسیان تبدیل شده است و موجب تحمیل خسارت مالی به آنان شده که توجه جدی مسئولان امر در پیشگیری از این موضوع را می‌طلبد.

سارقان با دزدیدن کابل‌های برق به مردم خسارات زیادی زده و به نوعی آنها را متضرر می کنند؛ انواع لوازم های برقی خانگی آنها از جمله یخچال،کولر،تلویزیون، اتو، لب تاپ،کامپیوتر و… بارها بر اثر این سرقت‌های ناشیانه به شدت آسیب دیده یا می سوزد و آنها به ناچار مجبور به تعمیر و تعویض آن می شوند که با وضع اقتصادی و گرانی موجود، این مردم باید هزینه های زیادی را متحمل شوند.

هر بار که این کابل ها به سرقت می‌رود مردم به اجبار باید خاموشی‌های چند ساعته را تحمل نمایند تا تعمیرات و جایگزینی‌های لازم توسط شرکت توزیع نیروی برق پارسیان انجام گیرد، از سویی دیگر گاها همین قطعی‌های برق سبب آسیب به لوازم خانگی مشترکین شده و به لحاظ اقتصادی مشکلاتی را دامن‌گیر مردم می‌کند.

یکی از دلایل تمایل سارقان به سرقت سیم‌های برق که از جنس مس است، ارزش پولی بالای مس می‌باشد؛ مس فلزی گران‌بهاست که در صنعت برق کاربرد زیادی دارد؛ البته جایگزین کردن مس با کابل‌های خودنگهدار راهکار مناسب برای جلوگیری از ضربه به اموال عمومی و خصوصی است چرا که پایین بودن ارزش پولی کابل‌های خودنگهدار که از جنس آلومینیوم است، باعث می‌شود این نوع کابل‌ها ارزش سرقت نداشته باشد و سارقان انگیزه چندانی نداشته باشند.

راحت‌ترین سرقت در پارسیان شاید سرقت کابل برق است، زیرا شاکی خصوصی ندارد و شرکت برق نیز قادر به نگه داری و مواظبت شبانه روزی از این شبکه عظیم با طول جغرافیایی زیاد نیست.

یکی از مسائل که باید مورد توجه قرار گیرد بازدارندگی مجازات‌ها است و در این زمینه باید مجازات‌های سنگین‌تری اتخاذ شود زیرا این امر در کاهش جرم مؤثر است.

با این حال آنچه که به نظر می‌رسد این است که سرقت کابل‌های مسی همچنان در سطح شهرستان پارسیان ادامه‌دار خواهد بود چراکه اعتبار کافی جهت جایگزینی کابل‌های مسی به کابل‌های خودنگه‌دار وجود ندارد چراکه هنوز حتی یک ششم شبکه کابل مسی شهرستان پارسیان به کابل خودنگه‌دار تبدیل نشده است.

از سویی دیگر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه سبب شده تا سوق به سمت چنین ناهنجاری اجتماعی بالاتر رود و مضرات این معضل بر افراد جامعه و شرکت توزیع نیروی برق وارد گردد. این در حالی است که مسئولان امر باید با اقدامات پیشگیرانه و تامین اعتبارات لازم اقدامی راسخ در راستای مجهز کردن شبکه توزیع برق به تجهیزات لازم در راستای ممانعت از به سرقت رفتن داشته باشند و اندکی از خساراتی که در نهایت آسیب آن به افراد جامعه نیز تحمیل می‌گردد، بکاهند.

به‌طور معمول می‌توان سرقت تجهیزات را به وضعیت بد اقتصادی جامعه،کمبود امنیت حفاظتی و در بعضی موارد به تساهل در برخورد با سارقان نسبت داد؛ از این‌رو باید تمامی موارد ایمنی را برای حفاظت از شبکه‌های گران‌قیمت برق به کار برد تا هر چه زودتر شاهد پایان این معظل و ماجرای دنباله دار باشیم

برخورد با سارقان کابل‌های برق با توجه به ایجاد خاموشی و آسیب به وسایل برقی و همچنین قطع شدن خطوط مخابراتی شهر پارسیان به یکی از مطالبه‌های جدی مردم این شهر تبدیل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo