×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
رفع تصرف یک هزار متر مربع از حریم رودخانه فصلی حاجی آباد در استان هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی  اظهار داشت: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم آزادسازی سواحل دریا، رودخانه‌ها و اراضی ملی، به دستور دادستان عمومی و انقلاب حاجی آباد نسبت به آزادسازی یک هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه فصلی این شهرستان در منطقه دهستان اقدام شد.

وی همچنین با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه فصلی شهرستان حاجی آباد، یادآور شد: طبق بازدیدهای میدانی مسئولین قضایی و گزارش های دریافتی از ادارات متولی و نهادهای نظارتی، متصرفان غیرمجاز طی سال های متمادی مستحدثاتی را در این محدود ایجاد کرده بودند که بر اساس نظریات کارشناسی، تخلفات آنها محرز گردیده و باید بستر و حریم این رودخانه آزادسازی می شد.

قهرمانی با بیان اینکه ارزش تقریبی اراضی آزاد شده ۴ میلیارد ریال بوده است، افزود: ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها حساسیت و تأکید فراوانی دارند و بر این اساس، دستگاه قضایی استان هرمزگان هم با جدیت و قاطعیت به این موضوع ورود نموده و قطعاً با متخلفان و دست‌ اندازان برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها و اراضی زراعی و باغات در تمامی مناطق استان در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان هرمزگان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه اراضی آزادشده در اقصی نقاط استان زیر ذره بین دستگاه قضایی قرار دارند، گفت: مناطق رفع تصرف شده، اراضی ارزشمندی هستند که باید تلاش شود با تشدید نظارت‌ها از طمع ورزی مجدد زمین خواران مصون بمانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo