×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
الگوی توسعه صنعتی هرمزگان بر جلوگیری از خروج مواد خام متمرکز شده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی امروز درهمایش سرمایه‌گذاری شهر صنعتی شیشه هرمزگان، اظهار کرد: کشور در هفت دهه گذشته تاریخِ خود، بیشتر برروی نظام‌های برنامه‌ریزی کارکرده  و بعد از جنگ‌جهانی دوم، ایران جزو کشورهای دارای نظام برنامه‌ریزی مدرن و پیشرفته بوده‌است.

وی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی در کشور از یک مقطعی به بعد درگیر واژه‌‌ی “جامع” شد، افزود: برنامه‌ریزان کشور همواره به دنبال تدوین برنامه‌های جامع پنج‌ساله هستند که میزان موفقیت آن نیز تقریبا مشخص است و زیر ۳۰ درصد بوده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به الگوی برنامه ریزی استان گفت: توسعه شهرهای صنعتی ما در هرمزگان، بر جلوگیری از مواد خام خروجی متمرکز شده و به دنبال این هستیم با توجه به مزیت های موجود، زنجیره های ارزش را کامل کنیم و به موازات آن نیز توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز را سرعت بخشیدیم‌.

دوستی، طرح شهرهای صنعتی استان مبتنی بر ظرفیت ها دانست و عنوان‌کرد: مردم باید اثر پروژه ها را در  کوتاه مدت حس کنند و طی دوسال آینده شهرصنعتی شیشه، پارک شوینده‌ها ،شهر فولاد و لجستیک تحول بزرگی در حوزه پیشرفت و اشتغال ایجاد خواهند کرد.

وی با گلایه از اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات کشور در نظام برنامه‌ریزی به جای تخصیص به پروژه‌های مولد به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، تصریح‌کرد: اقتصاد مانند شیمی است و ما اگر شرایط را فراهم کنیم شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود بر همین اساس ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی را به عنوان کمک‌های فنی اعتباری برای بهبود محیط پروژه‌های پیشران و کاهش سود تسهیلات به کار گرفته‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان‌کرد: در اعتبارات امسال، بودجه‌های پیشبرد طرح‌های پیشران دیده‌ شده و در حوزه شهرک های صنعتی شاهد رشد ۱۳ برابری اعتبارات هستیم در بخش  زیرساخت ها، اولویت ما تسهیل دسترسی صنایع است.

وی ادامه داد: در توسعه معدنی کشور تا پیش از این تمرکز برروی کانی‌های فلزی بوده است و کانی‌های غیرفلزی خیلی مورد توجه واقع نشده است بر همین اساس مطالعات یک شهرک کانی‌های غیر فلزی را در غرب استان آغاز کرده‌ایم و هم اکنون در مرحله تخصیص زمین قرار دارد و برای فعالین این عرصه نیز حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت.

استاندار هرمزگان، تامین برق را در توسعه صنعتی شاخصی مهم دانست و گفت: تمام تلاش خود را گذاشته‌ایم که بتوانیم با تامین برق پایدار و احداث نیروگاه‌های جدید نگرانی صنایع استان را برطرف کنیم و در بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز پتانسیل‌های دیگری ایجاد کردیم.

وی با انتقاد از بروز نشدن صنعتی کشور به دلیل نبود اعتبارات کافی، اظهار کرد: برای ورود فناوری نیاز است شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، تسهیلات و حمایت‌های ویژه‌ای را در این حوزه تعریف کنند ما نیز در جلسه‌ای که روز یکشنبه با ریاست محترم جمهور داشتیم، دستوری دادند که ضمن حمایت از تولید ماشین‌آلات و تجهیزات داخلی، هر جا که ضعفی وجود داشت استانداران بتوانند درخواست واردات تجهیزات را انجام دهند و توسعه صنعتی کشور معطل نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo