×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بیش از ۱۰۳ هزار کانتینر یخچالی در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مرتضی سالاری افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون، ۱۰۳ هزار و ۲۹۵ TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۷۲۶ تن در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی این مدت را نیز ۵۱ هزار و ۶۴۷ TEU با تناژ ۵۵۰ هزار و ۳۶۳ تن برشمرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، بنادر غرب هرمزگان با راه‌اندازی فاز نخست ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی، طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است.

سالاری با بیان اینکه بندرلنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر تجاری منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در هشت‌ماهه امسال را در مجموع ۵۲ هزار و ۷۵۶ TEU اعلام کرد.

وی فاصله ۶۷ مایلی بندرلنگه با بندر دبی و شارجه که نزدیک‌ترین فاصله سواحل جنوبی کشور با این بنادر است را از جمله مزیت‌های این بندر برشمرد و افزود: این مسیر دریایی به‌عنوان نزدیک‌ترین فاصله سواحل جنوبی ایران با بنادر اصلی امارات متحده محسوب می‌شود.

اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری کانون مهمی برای تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان قلمداد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo