×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،ابراهیم شاکری زاده بیان داشت: اجرای طرح سرشماری در کشور بیش از شش دهه سابقه دارد یعنی از سال ۱۳۳۵ سرشماری‌های نفوس به روش سنتی معمولاً در فواصل زمانی ۵ یا ۱۰ ساله اجرا می شد.

شاکری زاده با اشاره به تغییر روش اجرای سرشماری افزود: مطابق مصوبه ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ هیات وزیران این طرح در سال ۱۴۰۵ به صورت ثبتی مبنا اجرا می شود. که مزایایی مانند کاهش هزینه ها، افزایش سرعت در تولید آمارها، عدم نیاز به مراجعه حضوری ماموران آمارگیر به منازل و اماکن، سرعت در تحلیل و ارائه داده ها را درپی دارد.

شاکری زاده اجرای طرح آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا را شرح داد و خاطر نشان کرد :قبلاً هم عرض کردم شهر درگهان در شهرستان قشم به عنوان پایلوت انتخاب شده است. لذا با فراخوان عمومی به خانوارهای شهر درگهان اعلام شد به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir مراجعه و با درج یا تایید اطلاعات شامل آدرس محل سکونت و مشخصات فردی اقدام کنند.

وی ادامه داد: اتباع غیر ایرانی ساکن نیز به مانند خانوارهای ایرانی به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اقدام به ثبت اطلاعات نشانی و فردی خود کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا گفت: این مرحله از طرح با همکاری مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال، اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وزارت راه و شهرسازی (مدیریت مرتبط با سامانه املاک و اسکان و تعیین محدوده شهرها)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های منتخب در استان‌ها، دفاتر سیاسی و تقسیمات کشوری، ادارات اتباع استانداری‌ها و فرمانداری های مشمول اجرای طرح در حال برگزاری است.

شاکری زاده با اشاره به اینکه طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در یک شهر هرمزگان در حال اجراست، افزود: اجرای آزمایشی طرح سرشماری ثبتی مبنا ۱۴۰۱ در شهر درگهان قشم از اول دی‌ماه سال‌جاری آغاز شده و درحال اجراست. در این مرحله، ۳۷ شهر از ۳۱ استان کشور به صورت پایلوت انتخاب، که از استان هرمزگان، شهر درگهان مشمول اجرای این طرح ازمایش سرشماری ثبتی مبنا شده است.

شاکری زاده در خصوص نحوه اجرای این طرح آزمایشی تصریح کرد: افراد ۱۵ ساله و بالاتر خانوارهای ساکن در این شهر باید با مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور به نشانی https://www.ncr.ir ، نسبت به درج کد پستی صحیح محل سکونت اقدام و اتباع غیر ایرانی نیز به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اطلاعات خواسته شده را در بازه زمانی مشخص (اول تا سی ام دی ماه ۱۴۰۱) به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اهداف «اجرای دومین مرحله از طرح آزمایش سرشماری در استان‌ها و مناطق منتخب»، گفت: تقویت، بهبود و تکمیل داده های اداری و زیر ساخت های سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ مهمترین اهدافی است که در این مرحله دنبال می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان خاطرنشان کرد: آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به درب منازل انجام نمی شود و از بار پاسخگویی فرم ها برای خانوارها در این روش کاسته شده است. ساکنان درگهان تا پایان دی ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات خواسته شده در سامانه های اینترنتی اعلام شده اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo