×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
موانع تعاونی‌های غیرفعال بررسی و رفع شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر چهارشنبه در همایش مدیران تعاون سراسر کشور که در هتل هما برگزار شد، تعاون را تکیه‌گاه اصلی اقتصاد و جامعه در دین اسلام دانست و اظهارداشت: امروز برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند توسعه فرهنگ تعاون در جامعه هستیم که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

وی، با ذکر این نکته که یکی از تبلورهای دولت مردمی، توسعه تعاونی‌ها است، عنوان کرد: مردم در قالب تعاونی‌ها در امور کشور مشارکت می‌کنند و دولت سیزدهم با تمرکز بر تعاونی‌ها می‌تواند مشارکت مردم در توسعه اقتصادی را جلب کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر اهمیت تعاونی‌های روستایی، ابراز کرد: روستا محور توسعه محسوب می‌شود و اگر اقتصاد روستا به حرکت در آید، اقتصاد جامعه شهری را نیز پیشرفت می‌دهد.

وی افزود: امروزه تمرکز بر بخش تعاونی‌های روستایی، می‌تواند جامعه روستایی کشور را به جامعه مولد تبدیل کند به همین جهت یکی از ماموریت‌های دولت خدمتگذار برای تحقق توسعه پایدار، باید توسعه تعاونی‌ها به خصوص تعاونی‌های روستایی باشد.

وی، ضمن تاکید بر تقویت و استمرار نظارت بر تعاونی‌ها، عنوان کرد: اگر حوزه نظارت بر تعاونی‌ها مورد غفلت قرار گیرد، فعالیت این مجموعه‌ها رو به افول می‌رود و به مرور کارکرد خود را از دست می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر ایجاد چرخه و شبکه تعاونی‌ها، ابراز کرد: اگر یک زنجیره به هم پیوسته از تعاونی‌ها را به یکدیگر متصل کنیم می‌توان انتظار شکوفایی اقتصاد منطقه‌ای و ملی را داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: نباید آمارهای کمی تعاونی‌ها ما را فریب دهد چراکه آمارهای کمی تا زمانیکه که خروجی نداشته باشند اعتماد را به تعاونی‌ها کاهش می‌دهد و به مرور به فرهنگ تعاون آسیب وارد می‌کند.

وی، سیستم آموزشی کشور نسبت به امر آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه تعاونی‌ها اهتمام ندارد، عنوان کرد: عدم ارائه آموزش در حوزه فعالیت‌های تعاونی یک نقص محسوب می‌شود که باید به دنبال بهبود آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: تعاونی‌ها در قانون اساسی در عرض بخش خصوصی و دولتی قرار دارد و تعاونی‌ها نباید سعی کنند که خود را به دولت متصل کنند و همواره از دولت حمایت دریافت کنند چراکه تعاونی‌های باید مجموعه ظرفیت و منابع خرد مردم که به تنهایی منجر به فعالیت نمی‌شود را تجمیع کند و یک حرکت مولد و پرشتاب را در بخش‌های مختلف از جمله تولید، تجارت و … را آغاز کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، تعاونی‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های اقلیمی و منطقه‌ای خود را نشان دهند، بیان کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت بی نظیر دریایی است که حضور فعال تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد دریامحور می‌تواند توسعه پایدار را رقم بزند و نقش تعاونی‌ها در اقتصاد دریا محور را افزایش دهید.

وی عنوان کرد: تعاونی‌ها باید حوزه پررنگ‌تری در حوزه معدن داشته باشند چراکه استان هرمزگان دارای ظرفیت‌ها بالاقوه بسیار بالایی در حوزه معدن است که هنوز بالفعل نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ابراز کرد: استان هرمزگان تعاونی‌های اسمی که تنها برای ارائه آمار و اخذ امتیاز ثبت شده‌اند نمی‌خواهد به همین جهت باید بررسی شود که اگر موانعی سر راه تعاونی‌های غیرفعال وجود دارد حل شود و اگر نمی‌خواهند فعالیت کنند، با تعاونی‌های دیگر جایگزین شوند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo