×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۷ متهم جرایم سایبری در کیش دستگیر شدند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محسن بابایی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۱ پرونده جرایم سایبری در این جزیره تشکیل شده که از این تعداد ۱۰۰ پرونده شامل ۹۹.۲ درصد منجر به کشف جرایم شده است.

وی افزود: در نتیجه کشف پرونده های تشکیل شده، ۷۶ متهم شناسایی شدند که ۱۸ نفر آنان خانم و ۵۸ متهم نیز آقا هستند که در محدوده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال چهار نفر، ۲۰ تا ۳۰ سال ۳۰ نفر، ۳۱ تا ۵۱ سال ۳۸ نفر و ۵۱ تا ۷۵ سال چهار نفر است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش یادآور شد: تا کنون ۲۷ نفر از این متهمان شامل هفت نفر خانم و ۲۰ نفر آقا دستگیر شده اند که رده سنی دستگیر شدگان نیز ۲۰ تا ۳۰ سال ۱۱ نفر و ۳۱ تا ۵۱ ساله ۱۶ نفر هستند.

وی گفت: در این مدت ۳۹ پرونده با تلاش ماموران این پلیس منجر به رضایت شده و با توجه به اینکه متهمان برخی پرونده ها در استان های دیگر شناسایی شده اند پیگیری ۴۲ پرونده منجر به نیابت در سایر نقاط کشور شده است.

بابایی افزود: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه در فضای مجازی شامل تولید انتشار محتواهای آموزشی و آگاه سازانه، همکاری اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در انتشار آنها و هوشیاری کیشوندان میزان وقوع جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشت.

وی یادآور شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo