×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
قیمت تمام شده گوشت قرمز در هرمزگان را کاهش می دهیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عباس مویدی گفت: فعالسازی کشتارگاه های غیر فعال سراسر استان با هماهنگی فرمانداران و شهرداران مناطق پیگیری و در قالب طرح دراز مدت انتقال کشتارگاه های استان به خارج از مناطق مسکونی برابر با قوانین زیست محیطی در دست اقدام است.

مویدی ضمن اشاره به اهمیت و ارتباط بهبود تولیدات دامی با مقوله تامین زنجیره غذایی مردم، اظهار کرد: سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه دام، با هدف کاهش دغدغه های تولیدکنندگان و افزایش میزان تولید و تامین زنجیره غذایی تدوین و در دست اقدام است.

وی با تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات در حوزه تولید و تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان هرمزگان، افزود: فعالسازی کشتارگاه های غیر فعال سراسر استان با هماهنگی فرمانداران و شهرداران مناطق پیگیری و در قالب طرح دراز مدت انتقال کشتارگاه های استان به خارج از مناطق مسکونی برابر با قوانین زیست محیطی اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: اعلام هرگونه نرخ جدید گوشت، بایستی پس از ارائه آنالیز توسط معاونت بهبود تولیدات دامی به دبیرخانه قرارگاه امنیت غذایی و تصویب در ستاد تنظیم بازار انجام شود.

مویدی با تاکید بر رقابتی شدن قیمت ها با هدف حمایت از بخش آسیب پذیر جامعه، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با معاونت تولیدات دامی و توسعه بازرگانی، نسبت به واردات دام از سایر استان ها اقدام شود.

وی با اشاره به بسته های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان برای دامداران و توسعه بخش تولید دام سبک و سنگین در استان ادامه داد: پیگیری های لازم در زمینه تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان دام از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ انجام و گزارش آن به صورت هفتگی به حوزه ریاست سازمان ارائه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به پائین بودن قیمت ذرت تولید شده در استان به نسبت سایر استان‌ها اشاره کرد و افزود: واحدهای متولی با همکاری اتحادیه امور دام، اقدامات لازم را جهت خرید و تامین نیاز دامداران هرمزگان از کشاورزان با هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میناب در دستور کار قراردهند.

مویدی تامین نهاده ها از طریق واردات را یکی دیگر از راهکارهای مدیریت بازار و کاهش قیمت تمام شده گوشت قرمز عنوان کرد و یادآور شد: به منظور کاهش قیمت تمام شده، پیگیری های لازم جهت اختصاص درصدی از واردات جو مورد نیاز دامداران از بنادر استان برای حمایت از تولیدکنندگان هرمزگان توسط اداره کل پشتیبانی امور دام انجام می گردد.

وی بر تهیه و ارائه آمار دقیق کشتار روزانه دام سبک و سنگین درون استان و همچنین میزان لاشه وارد شده از طریق سایر استانها توسط اداره کل دامپزشکی هرمزگان تاکید کرد و گفت: واردکنندگان لاشه، نسبت به خود اظهاری وضعیت و جزئیات لاشه و نحوه توزیع گوشت های وارداتی به معاونت توسعه بازرگانی اقدام واداره کل دامپزشکی استان نیز در این خصوص اهتمام و همکاری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره بر تسریع ادارات جهاد کشاورزی شهرستانها بر تشکیل و فعالسازی اتاق های اصناف کشاورزی شهرستان ها، خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر نیز میزان گوشت تحویلی خود جهت مصرف در استان را با معرفی چوبدار مربوطه به معاونت توسعه بازرگانی جهاد در دستور کار قرار دهد.

مویدی ضمن تاکید بر احصای دقیق دام سبک و سنگین آماده کشتار در شهرستان‌های استان افزود: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها پس از برآورد نیاز حوزه استحفاضی با توجه به مصرف گوشت روزانه شهروندان، الزاما وظیفه دارند میزان مازاد نیاز خود را به تفکیک هر ماه تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ به معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی اعلام کنند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان مدیران شهرستانی مکلفند نرخ دقیق دام سبک و سنگین شامل زنده و لاشه، در واحد صنفی و قیمت مصرف کننده را به صورت روزانه و پس از بررسی دقیق میدانی به معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ارسال کنند.

وی مدیران ادارات شهرستانی جهاد را موظف کرد گزارش کلی از وضعیت دام های شهرستان را با ذکر دسته بندی بیمه و پلاک کوبی شده، مولد، آماده کشتار، میزان دریافت نهاده و … تدوین و برای بهره برداری به معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ارسال کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo