×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آغاز عملیات اجرایی احداث موج‌شکن روستای تنبان قشم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عملیات اجرایی احداث موج‌شکن مردمی تنب پارسان روستای تنبان با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، عباس‌نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مدیران محلی شهرستان قشم آغاز شد.

نماینده مردم هرمزگان و نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این آیین، از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و اعضای شورا و دهیار این روستا که با پیگیر چند ساله موجبات آغاز عملیات اجرایی این موج‌شکن چندمنظوره را رقم زدند، قدردانی کرد.

منصور آرامی، آغاز عملیات اجرایی اسکله تنبان را یک کار تلفیقی در حوزه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم و سازمان بنادر عنوان کرد که در ذیل بودجه‌های برنامه هفتم توسعه دولت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با رویکرد جدیدی که در سازمان بنادر ودریا نوردی وجود دارد مقرر شده این کار مشارکتی در دو بخش انجام پذیرد؛ بخش نخست که مربوط به ایجاد زیرساخت و ابنیه و توسط مردم محلی اجرا خواهد شد و بخش دوم که بحث‌های مربوط به اسکله شناور، مجوزها و نظارت‌های فنی کار است بر عهده سازمان بنادر بعنوان نهاد حاکمیتی قرار دارد.

نماینده مردم قشم، بندرعباس، حاجی‌آباد و ابوموسی ابراز امیدواری کرد این اقدام که نتیجه پیگیری مجدانه مردم محلی و اهتمام اداره کل بنادر استان در امر تسهیل صدور مجوز و پشتیبانی فنی و خدماتی است در سایر استان‌های کشور نیز ایجاد شود.

آرامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز برای احداث موج‌ شکن‌های کوچک و چندمنظوره با مشارکت مردم و سازمان بنادر در سایر استان‌ها تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در اهمیت احداث این موج‌شکن بیان کرد: دریا یکی از مزیت‌های مهم و اصلی جهت اشتغال پایدار در مناطق ساحلی است و احداث این موج‌شکن با هدف رونق بخشی به معیشت ساحل‌نشینان و افزایش راندمان اقتصادی انجام می‌شود.

محمد آشوری افزود: قطعا برای استفاده بهتر از دریا با رویکرد اقتصاد دریامحور در حوزه‌های تجارت بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری نیازمند ایجاد ابنیه‌های دریایی هستیم که مردم از این ظرفیت‌ها در ایجاد اشتغال پایدار وابسته به دریا استفاده بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به شناخت مدیر عامل سازمان بنادر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دریایی هرمزگان به‌عنوان فردی متخصص که سالها در استان هرمزگان خدمت کرده است، گفت: ساخت وتوسعه لنگرگاه‌ها، بنادر کوچک و بنادر بزرگ به عنوان یکی از رسالت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی مورد توجه مسئولان این سازمان بویژه در استان هرمزگان است

نماینده مردم هرمزگان ادامه داد: نگاه مشارکتی بین مردم و دولت که برآیند آن را در آغاز عملیات اجرای این موج شکن امروز شاهد بودیم، می‌تواند یک کار مناسب و الگویی نو‌پدید باشد که با مشارکت خود مردم بتوان بر مشکلات موجود از حیث کمبود منابع دولتی فائق آمد و در ایجاد اشتغال‌پایدار نیز گامی مهم برداشت.

آشوری ابراز امیدواری کرد: سازمان بنادر با تسهیلگری در صدور مجوزها در برطرف شدن مشکلات مردم یک منطقه و ایجاد گشایش اقتصادی به نتایج مطلوبی در حوزه اقتصاد دریاپایه خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و با تاکید بر فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری و رفع موانع کسب و کار و گسترده شدن سفر ساحل نشینان بنا به درخواست دهیاری روستای تنبان، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به صدور مجوز احداث این موج‌شکن در این منطقه کرد.

حسین عباس‌نژاد” به شعار دولت مبنی بر مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی موج‌شکن تنبان یک نمونه بارز در تحقق این شعار و طرحی کاملا علمی، فنی و تخصصی بوده که طراحی‌های لازم نیز از سوی سازمان بنادر صورت گرفته است.

به گفته وی؛ این کار مهم، یک الگوی مناسب برای ادامه فعالیت‌های دریایی با مشارکت مردم است و می‌تواند الگویی آماده به عنوان یک سند بالادستی برای کل کشور، صنایع و بخش‌های مختلف باشد که بتوانند سرمایه‌گذاری‌هایشان را به سمت سواحل متمرکز کنند.

شایان ذکر است؛ موج شکن تنب پارسان روستای تنبان جزیره قشم با کاربری گردشگری، صیادی و تجاری طراحی شده که با احداث این موج شکن شناورهایی به طول ۲۵ متر و آبخور سه متر پهلودهی خواهد شد.

روستای تنبان در فاصله ۴۷ کیلومتری جزیره قشم و در ۲ مایلی منطقه گردشگری کندالو واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo