×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اعتماد عمومی؛ گرانمایه ترین سرمایه مسؤولین

ضرورت دارد امکان این ارتباط دوسویه در تمامی قوا فراهم گردد و دسترسی مردم به نمایندگان شان در مجلس و مسئولان اجرایی و قضایی به سهولت میسر گردد تا پس از طرح انتظارات، انتقادات، شکایات و پیشنهادات ، مشکلات حوزه های مختلف احصاء و برای برون رفت از آنها، اقدامات اساسی صورت گیرد.

در نتیجه برنامه ریزی های انجام شده در دستگاه قضایی استان هرمزگان امکان دیدار با تمامی مسئولین تا عالی ترین مقام قضایی استان یعنی رئیس کل دادگستری برای شهروندان فراهم است و اقشار مختلف مردم می توانند با مسئولان قضایی دیدار و گفتگو داشته باشند و درخواست ها و نقطه نظرات خود را مطرح نمایند.

به طور حتم تداوم این دیدارها موجب افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی می شود و تحقق عدالت آسان را در پی خواهد داشت.

همچنین یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان برگزاری دیدارهای مردمی وکلا در مساجد به منظور پاسخگویی به پرسش های حقوقی و قضایی مردم و آشنایی بیشتر شهروندان با این حوزه می باشد که انتظار می رود این دیدارها نیز تداوم یابد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان با هدف تسریع در روند رسیدگی به مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع از ابتدای سال 1397تاکنون بیست و پنج جلسه دیدار مردمی حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شده است.

در جریان برگزاری این دیدار های مردمی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن استماع درخواست های مطرح شده از سوی شهروندان ،در خصوص رسیدگی به مطالبات آنها دستورات لازم را صادر نموده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی دفتر کل دادگستری استان هرمزگان؛ از میان درخواست های ارائه شده از ابتدای سال 1397 تا کنون ، 37 درصد مردم خواستار دیدار حضوری با شخص رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بوده ،9 درصد پیشنهادات خود را به منظور بهبود ارائه خدمات قضائی مطرح نموده اند ، 22 درصد تقاضای مرخصی زندانیان و موافقت با اعطای عفو و تخفیف مجازات خود را اعلام نمودند ، 17 درصد درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را ارائه نموده اند و 15 درصد نیز خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و اجرای احکام شده اند.

شایان ذکر است : تاکنون تمامی درخواست های مطرح شده از سوی شهروندان هرمزگانی توسط حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات لازم در ارتباط با آنها صادر شده است.

طرح برگزاری دیدارهای مردمی مسؤولین قضایی استان هرمزگان بطور همزمان در دیگر حوزه های قضایی استان نیز اجرا شده است و طی 10 ماه سپری شده از سال 1397 تنها در بندرعباس 1061 نفر از شهروندان در فضایی صمیمی و آکنده از شکیبایی مبتنی بر اعتماد مسئولین به مردم با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دیدار نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه یکی از دیدارهای مردمی خود خاطر نشان کرد: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم سازی های کاربردی به منظور رفع مشکلات اجتماعی اثر بخش بوده و نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی به عنوان گرانمایه ترین سرمایه دستگاه قضایی خواهد داشت.

شایان ذکر است: متقاضیان دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، از نقاط مختلف کشور و استان هرمزگان می توانند از طریق تماس تلفنی با دفتر کل دادگستری استان هرمزگان به شماره تلفن:07633317860و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی دادگستری کل استان هرمزگان به نشانی : www.dadhor.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

انتهای پیام/