×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
هواپیمای خریداری شده قشم نیست/کاخ ریاست جمهوری قشم تخریب می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احمد مرادی با بیان این مطلب که نتایج تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد قشم از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ در دوره مدیریت حمیدرضا مومنی را به صورتی شفاف اعلام می‌کند، بیان داشت: حمید رضا مومنی قبل از حضور در قشم، مدیرعامل یک شرکت لاستیک سازی در شیراز بود، دارای پرونده تخلف ۲۶ میلیارد تومانی بود اما با این وجود بدون استعلام در قشم مسئولیت گرفته است، گزارشات مردمی در خصوص تخلفت سازمان منطقه آزاد قشم و انحراف از وظایف، سبب شد تا به این موضوع ورود کرده و تا حصول نتیجه پیگیری کنم.

مرادی با اشاره به این‌که پیش از تحقیق و تفحص در جلسه ای تمامی موارد به مدیرعامل وقت منطقه آزاد قشم مطرح اما گوش شنوایی نبود، اظهارداشت: در زمان مسئولیتش در قشم در بحث واگذاری زمین یک اسم از مردمان عادی قشم نبود اما تا دلتان بخواهد اسامی افراد ذی نفع دیده می شد. در این تخلفات ردپای یکی از نزدیکان رئیس جمهور وقت به وضوح دیده می شود و همان زمان هم این موضوع را به وی اعلام اما ایشان تمامی موارد را رد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احمد حبیبی، رضا برومند و دادرس از نیروهای بومی استان سریع السیر از لیست هیات مدیره منطقه آزاد قشم کنار گذاشته شدند، عنوان کرد: دیوان محاسبات استان هرمزگان و پنج نیروی کارکشته دیوان محاسبات این پروندا را در دست گرفتند و نیروهای امنیتی و انتظامی که سابقه حضور در منطقه آزاد قشم داشتند هم به این پرونده اضافه شدند.

مرادی با اشاره به اینکه در این مدت از هیچ تهمت ناروایی به دور نبودیم، ابرازداشت: پس از ارائه گزارش کامل کارگروه، یکسال این پرونده در مجلس ماند و به دلایل مختلف همچون لابی گری در حال توقف بود اما چون خریدنی نبوده و نیستم و مقابل هر زد و بندی می ایستم سرانجام این پرونده را به نتیجه رساندیم و در صحن علنی مجلس با موافقت ۱۵۸ نفر به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در این مدت حمیدرضا مومنی دست به ترور ساختگی نسبت به خودش زد و دادستان ایستاد که موضوع باید بررسی شود، اظهار کرد: پس از بررسی شورای تامین استان هرمزگان مشخص شد این موضوع ساختگی بوده تا تحقیق و تفحص را تحت شعاع قرار دهند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه شرکت های متعددی در منطقه آزاد قشم حضور دارند که تمامی گردش های مالی در این شرکت ها صورت می‌گرفت و تمامی فسادها از این طریق رخ می داد، عنوان کرد: گزارش در ۶۶ بند تخلف و ۶۲ صفحه و ۵ هزار سند نیز منتشر شده و حتی یک خط این گزارش هم بدون سند نیست. گزارش کامل کارگروه پیش از ارائه در صحن علنی در اختیار یک کارشناس حقوقی منطقه آزاد قشم قرار داده شده بود.

مرادی با اشاره به اینکه در مدت حضور مومنی در قشم تمامی پروازهای خودش و خانواده به تهران با هزینه منطقه آزاد قشم بوده است، اضافه کرد: بارها این پرونده به دلیل لابی گری آقایان زمین ماند اما رئیس کل دادگستری هرمزگان بلافاصله همکاری و دستگاه های امنیتی ورود کردند و اکنون مدیرعامل وقت با وثیقه آزاد است.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان در بحث فساد اداری و ساختاری همچون اقدامات متقلبانه و جعل اسناد صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ۶ میلیارد ریال توسط خزانه دار وقت سازمان منطقه آزاد قشم کارت هدیه خریداری و به مدیرعامل وقت واگذار شده است تا بنا به صلاحدید وی به هرکس خواستند بدهند.

وی ادامه داد: واریز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب احدی از کارکنان منطقه آزاد قشم واریز شده بود تا تبدیل به کارت هدیه شود و در اختیار مدیرعامل وقت قرار گیرد.

مرادی با بیان اینکه ۲۶۶ میلیارد تومان بدهی مالیاتی منطقه آزاد قشم آن زمان بود و مدیرعامل وقت از پرداخت آن امتناع می کرد، عنوان کرد: بیش از ۳۹۴ سکه بهار آزادی خریداری و در اختیار مدیرعامل وقت قرار داشت تا بنا به تشخیص خودش به افراد و حتی مهمانان مهم اهدا شود.

هدایای شگفت انگیز برای مهمانان ویژه منطقه آزاد قشم

وی با اشاره به اینکه هر مسئولی به قشم سفر کرده هدایای غیرمتعارفی همچون لوازم خانگی، کیف، کفش، ماهی، میگو، لب تاب و … مجموعاً با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت می کرده است، عنوان کرد: تمامی ماشین های اداری قشم باید به تعمیرگاه فرزند مدیرعامل وقت می رفته و هزینه تعمیر از طریق منطقه آزاد قشم پرداخت می شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرکتی به نام «مشعل گاز» وجود داشت که مدیرعامل آن پروازی و از دوستان مدیرعامل وقت بوده و تمامی هزینه ایاب و ذهاب خود و خانواده اش از طریق منطقه آزاد قشم پرداخت می شد، تصریح کرد: گاز یارانه ای مایع که باید به مردم تحویل داده می شد به شرکت های خاص واگذار و به مردم گاز ۵ کیلویی داده می شد که پرونده در تعزیرات حکومتی با ۲۲۱۲ تن گاز مایع کم فروشی تشکیل و برخورد می شود.

وی ادامه داد: خانمی به عنوان کارآفرین به قشم آمده بود و به با عنوان راه اندازی مرکز صنایع دستی قشم به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان با او قرارداد بسته بودند.

مرادی با اشاره به اینکه مدیرعامل وقت منطقه آزاد قشم وکیل خود در شیراز را با قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی به قشم آورده بود، عنوان کرد: گزارش به آقای مرحوم ترکان دبیر وقت شورایعالی منطقه آزاد کشور ارسال و دستور عزل این وکیل را صادر کرد اما مومنی باز هم اعتنایی نکرد.

وی با بیان اینکه حدود ۶ میلیون متر مربع یا ۶۰۰ هکتار زمین با قطعات متخلف به هر سلیقه ای که خودشان خواستند با هر قیمتی واگذار کرده اند. این واگذاری ها به صورت ۲۰ درصد پرداخت نقدی و مابقی اقساط ۳۶ ماهه بود، عنوان کرد: افراد دارای مسئولت وقت به اسم خود و بستگانشان زمین گرفته اند و براساس تحقیقات یک هزار میلیارد تومان تخلف در بحث واگذاری زمین صورت گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه تخلف موسسه مالی اعتباری نور بخشی از آن در ارتباط با منطقه آزاد قشم بوده است، افزود: فردی را شناسایی کردیم که ۶۰ میلیارد تومان پول به حسابش واریز شده و زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع با قیمت متری ۱۵ هزار تومان و همچنین زمینی در بهترین نقطه قشم با متری ۸۰۰ هزار تومان به وی واگذار شده است در حالی که وی حقوق دریافتیش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است!

کاخ ریاست جمهوری در قشم تخریب می شود

وی با اشاره به احداث ۵ کاخ ویلای لوکس در ساحل جنوبی قشم معروف به کاخ ریاست جمهوری بیان داشت: این پنج واحد ویلا با هزینه ۳۲ میلیارد تومان احداث شد در حالی که قرارداد اولیه ۲ میلیارد تومان بود، این مجموعه به علت ساخت ۱۰۰ درصد غیر اصول راهی جز تخریبش وجود ندارد.

مرادی با اشاره به اینکه اکثر استخدامی ها رانتی و فله ای بود، افزود: حتی برای ماساژور شخصی هم فاکتور ارائه و هزینه از جیب منطقه آزاد قشم شده و در یک مورد ۶۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سفرهای خارجی بدون مجوز در پرونده مدیرعامل وقت منطقه آزاد قشم دیده می شود، عنوان کرد: ایتالیا، اسپانیا، روسیه، ژاپن، چین، هلند، امارات و آلمان از جمله کشورهایی است که حق ماموریت تمامی موارد پرداخت شده و حتی در یکی از سفرها ۲۰۹ هزار و ۴۰۰ یورو پیش پرداخت برای خرید یک هواپیما پرداخت شده اما خبری از هواپیما متعلق با شرکت فلای قشم نیست.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ۳۵ میلیارد تومان قراردادی با شرکت آب و تاسیسات قشم بسته شده برای کمک با سایت تخم گذاری لاک پشت ها از دیگر تخلفات است، افزود: عدم برگزاری جلسات هیات مدیره و تحت فشار گذاشتن برای همراهی و فشار برای برکناری در صورت عدم همراهی از دیگر تخلفات مدیرعامل وقت منطقه آزاد قشم است.

مرادی با بیان اینکه در این مدت چراغ خاموش حرکت کردم تا لابی ها باعث جلوگیری از تحقیق و تفحص نشود، اظهار کرد: این موارد تاکنون را انجام دادم و خوشبختانه با همراهی سایر نمایندگان مجلس به وقوع پیوست و از این پس در دست قوه قضاییه است و اکنون محلس وظیفه خود را انجام داده است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای این پرونده با تمامی مسئولان صحبت کردم و باید قبل از تشکیل پرونده تحقیق و تفحص با وی برخورد می شد، اضافه کرد: نهادهای نظارتی در آن مقطع، ورودشان به یک نهادی که در آن فساد شکل گرفته کار سخت و دشواری بوده است.

وی با بیان اینکه در هر بخشی فساد می تواند شکل بگیرد چون یک فرد از خلاهای قانونی و برداشت های شخصی اش سواستفاده کند، افزود: در برخی موارد باید قانون اصلاح شود تا فرد نتواند فراقانونی دست به فساد بزند و اینچنین حقوق بیت المال را ضایع کند.

مرادی با اشاره به اینکه چون هرمزگان گردش اقتصادی اش بالاست و باید نیروی بیشتری به سازمان های نظارتی همچون بازرسی اختصاص یابد، عنوان کرد: در بحث نفت ستاره خلیج فارس نیز پرونده تحقیق و تفحصش ثبت کرده ام و در خصوص تحقیق و تفحص سازمان بنادر و دریانوردی بنده یه عنوان یکی از نمایندگان امضا کردم اما طرح یکی دیگر از نمایندگان مجلس است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo