×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عقبه تمدنی هرمزگان در حوزه صنایع دستی و خانگی زبانزد است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر یکشنبه در دیدار بانوان فرهیخته استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با ذکر این نکته که مسائل و دغدغه‌های مطرح شده از سوی بانوان فرهیخته را به مسئولین کشوری و استانی متذکر خواهم شد، اظهارداشت: زندگی حضرت زهرا (س) کاملاً مکعبی است؛ چراکه شخصیت ایشان نیز مکعبی و چندبعدی است و نمی‌توان با یک نگاه شخصیت را برانداز کرد.

وی، با اشاره به نقش آفرینی حضرت زهرا (س) در جامعه، عنوان کرد: از زندگی حضرت زهرا (س) اینگونه برداشت می‌شود که زن می‌تواند با حفظ عفت در اجتماع نقش آفرینی والایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به جایگاه زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ابراز کرد: بر خلاف دنیای غرب که زن یک کالا و وسیله است، زن در جامعه اسلامی دارای ارزش‌های متعالی است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده مطرح کرد: اگر آمار زنان با سواد و نقش بانوان را در دوره‌های قبل از انقلاب مقایسه کنیم، ارتقاء منزلت زن در نظام اسلامی قابل مشاهده است که این مهم محصول جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی و خانگی توسط یونسکو، بیان کرد: عقبه تاریخی و تمدنی استان هرمزگان در حوزه صنایع دستی و خانگی سرزنده و فعال است به نحوی که در دورانی از تاریخ، نیاز صنایع دستی کشورهای همسایه را تامین می‌کرد و فرهنگ این بخش از هرمزگان به سایر کشورها تسری پیدا کرد.

امام جمعه بندرعباس، ضمن تاکید بر حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از فعالان صنایع دستی و خانگی، خاطرنشان کرد: صنایع دستی و صنایع خانگی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای اقتصادی استان هرمزگان را تامین کند به همین جهت باید بانوان هرمزگانی با قدرت و جدیت بیشتری وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به سبک زندگی عفیفانه بانوان در اسلام، گفت: نقش بانوان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با مهر و عطوفت چه در بخش ایجابی و چه در بخش سلبی بسیار جدی و قابل توجه است.

وی، نظم و انظبات موجود در کشورهای مختلف را ناشی از تبدیل قانون به فرهنگ الزام به قانون، دانست و عنوان کرد: التزام به قانون رکن اصلی فرهنگ است و در نظام اسلامی باید به سمت قوانینی گام برداریم که در حوزه فرهنگ‌سازی، حامی بانوان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر حضور موثر بانوان در حوزه رسانه، ابراز کرد: امروز شاهد جنگ ترکیبی هستیم و در این جنگ، رسانه حرف اول را می‌زند به همین جهت است که بانوان باید با تمام توان وارد میدان جنگ رسانه‌ای شوند و در این راه خود را مجهز کنند تا زمینه تعالی کشور فراهم شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به نگرانی‌های صاحب‌نظران کشور برای موضوع جمعیت، مطرح کرد: وضعیت جمعیتی بسیاری از استان‌های کشور منفی است و در نتیجه آن در میان مدت و بلند مدت، شاهد پیر شدن جامعه خواهیم شد؛ از طرفی که جامعه با سن بالا نمی‌تواند مولد باشد و توسعه پایدار را رقم بزند.

وی تصریح کرد: ورزش بانوان استان هرمزگان سیر رو به جلو را تجربه می‌کند که قابل قدردانی است و آینده خوبی را برای ورزش بانوان می‌بینم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo