×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح جامع احیاء و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ساسان صادقی در جلسه هم اندیشی اجرای طرح جامع احیاء و بازسازی ذخایر آبزیان در استان هرمزگان با حضور سرپرست معاونت صیدو بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون پژوهشی اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، خبرداد.

صادقی با اشاره به اینکه در سال های اخیر ذخایر آبزیان دریایی در خلیج فارس و دریای عمان تحت فشار مضاعف قرار گرفته است و صید غیرمجاز و دسترسی آزاد به منابع آبزیان، آلودگی های زیست محیطی دریا و اثرات تغییر اقلیم بر اکوسیستم های دریایی، قدرت احیاء ذخائر را به شدت کاهش داده است گفت: اجرای این طرح ،نقش بسزایی در احیاء و بازسازی ذخایر آبزیان در استان هرمزگان خواهد داشت.

صادقی با اشاره به اهمیت حفاظت و تقویت ذخائر ژنتیکی آبزیان، رهاسازی و بازسازی دخائر آبزیان، ایجاد زیستگاههای مصنوعی، جلوگیری و ممانعت از آلودگی خوریات و بهسازی خوریات و زیستگاههای آبزیان را از اهم اقدامات و برنامه های شیلات استان هرمزگان در این زمینه خواند.

وی تدوین و ارائه پیش نویس طرح جامع بازسازی ذخائر آبزیان، تشکیل کمیته بازسازی ذخایر با مشارکت همه سازمان های زیربط، تنظیم برنامه عملیاتی برای طرح توسعه بازسازی ذخایر را از فرآیندها برای توسعه و اجرای برنامه بازسازی ذخایر خواند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی ، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان را به خود اختصاص داده است که نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت های شیلاتی این استان در کشور است اظهار داشت : اجرای برنامه های حفاظتی و بازسازی ذخایر زمینه ساز بهره برداری پایدار و مسئولانه که تضمین کننده اشتغال پایدار برای جامعه صیادی استان هرمزگان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo