×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گره سخت اشتغال و ضعف های مدیریتی امروز در هرمزگان

در حالی که استان هرمزگان همواره به عنوان یکی از استان های جذب نیروی کار بوده و وجود بنادر و دریانوردی و صنایع موجب رشد فرصت های شغلی شده تا آن جا که بسیاری از نیروهای جوان و جویای کار کشور را نیز در خود جای داده و تبدیل به تهرانی کوچک شده است اما مدتی ست که متاسفانه افزایش نرخ بیکاری در این استان بیانگر واقعیاتی تلخ می باشد که گاهی آدمی حس می کند که این مهم از چشم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز نماینده ی عالی دولت پنهان مانده و شرایط به گونه ای ترسیم می شود که زنگ خطر این افزایش آنگونه که باید شنیده نمی شود.
استانی که یکی از مسیرهای اصلی عبور و مرور کالای قاچاق و نیز به دلیل موقعیت های خاص در تیررس باندهای حمل مواد مخدر بوده و نیز طی دهه های گذشته بارها با بالا رفتن نرخ بیکاری اش شاهد ناامنی هایی در شرق ان بوده است را نبایست لحظه ای حتی از افزایش نرخ بیکاری اش غفلت نمود.
واقعیت را باید ریشه یابی کرد. سوال اینکه اهالی رسانه تا چه میزان در این مهم همگرا بوده و با هم افزایی سعی در ایجاد جو مطالبه گری نموده اند.
هرمزگانی که نرخ اشتغال در تابستان سال ۱۳۹۵ ده و یک دهم (10/1) بوده است در کمال حیرت تابستان امسالش یعنی ۹۷ را با نرخ 12/5همراه بوده است.
به راستی اداره کل کار،تعاون واموراجتماعی این استان در این مورد چه میزان از خود مدیریت نشان داده است که نرخ بیکاری را از لااقل ثابت نگه دارد.

اهالی رسانه استان نیک می دانند و خودواقفند که در برابر اشک هر پدری که شرمنده ی سفره ی بی نان فرزندان خودمی باشد ما همگان مسوولیم.
فراوانند مردمی که حتی توان خرید و هزینه برای لباس و رفت وآمد فرزندان شان به،مدارس را نداشته و با سیلی صورت خود را سرخ،نگه داشته اند

درست است که فرزندان برخی از مدیران متولی ومربوطه در خارج از کشور تحصیل می کنند اما باور کنید که وقتی مدیری حقوق مدیریتی کافی و اتومبیل بیش از دویست میلیونی اداره را،سوار می شود باید بداند که این موقعیت و جایگاه حاصل دسترنج و رنج و غصه ی همین مردمی است که امروزه نرخ اشتغال استان شان حتی به قول یکی از نمایندگان مجلس خیلی بیشتر. از رقم مورد اشاره است.
نگارنده شب گذشته وقتی در یک میوه فروشی دیدم مرد و زنی از لای میوه های بیرون ریخته شدهی گندیده چند عدد میوه جمع می کنند با چشمی گریان از مرد پرسیدم کجا کار می کند وگفت مدتهاست بیکار است و تعدیل نیروی شرکتی باعث شده که.فعلا کار ثابتی ندارد و … تمام وجودم به ارزه در امد و سوگند یاد کردم نسبت به اشتغال استان هرمزگان بی تفاوت نباشم و اهل فکر و اندیشه را دعوت کنم به بررسی این مهم که چگونه دستگاه مسوول حرکت اشتغال استان طی این دو سال نتوانسته است حداقل شرایط را حفظ کند در حالی که رییس جمهور محترم،سخن از افزایش و ایجاد فرصت های شغلی کرده اند چگونه است که در استان هرمزگان. سیر نزولی را شاهد هستیم. بی شک مدیریت ضعیف برخی از متولیان که همگان به توان اجرایی و مدیریتی ضعیف شان اذعان دارند در ایجاد این شرایط بی تاثیر نبوده است.

ستون کار شود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.