×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم پل خلیج فارس پس از ۷ سال توقف

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر عملیات اجرایی پل خلیج فارس ظهر سه شنبه با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، سردار مارانی، فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، افشار فتح الهی، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجتی، معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی مسئولان اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم آغاز شد.

عملیات ساخت پل خلیج فارس به عنوان ارزوی دیرینه ساکنان جزیره قشم، همزمان با جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از وقفه ای هفت ساله با همتی جهادی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.

احداث پل خلیج فارس، اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی با اعتبار سرمایه گذاری بالغ بر ۴۶۰ میلیون یورو در دولت انقلابی و مردمی را محقق خواهد ساخت.

اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه، بندر، پل، جاده و ریل، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدورهای تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه های کشور ایجاد می کند.

مکان احداث این پل از محدوده بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پهل در سرزمین اصلی است و و طول کل پل ۳۴۳۰ متر است که ۲۵۰۰ آن بر روی دریا قرار دارد و سازه کابلی با دهانه های ۳۶۰ متر در وسط دریا و عرض مفید عرشه حدود ۳۲ متر از دیگر ویژگی های این پروژه است.

راه اندازی پل خلیج فارس باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل حداقل به میزان ۳۰ درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان ۴۰ درصد، کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای می شود.

با عنایت به نقش استراتژیک قشم و آغاز عملیات اجرایی توسعه زیرساخت های جاده ای و بزرگراهی و پل خلیج فارس، بندر کاوه با ۹۲ کیلومتر بزرگراه و همچنین ۸۶ کیلومتر راه‌آهن به خطوط سراسری کشوری متصل شده و رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.

پروژه عظیم پل خلیج فارس، شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده راه نیز می باشد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تکمیل آن حدود سه و نیم سال پیش بینی شده است.

براساس این گزارش، پروژه عظیم احداث پل خلیج فارس در حال حاضر دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و امروز پس از وقفه ای هفت ساله در دولت سیزدهم فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo