×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواستار اجازه تهاتر در استان هستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلای، فریدون همتی ظهر جمعه در نشست انجمن های سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هرمزگان با وزیر اقتصاد و دارایی که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، با ذکر این نکته که یک دهم بودجه عمومی کشور از استان هرمزگان تامین شد، بیان داشت: نقش استان هرمزگان هم در اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی نقش بی بدیلی است و استان هرمزگان سال گذشته تنها از سه محل، 20 هزار میلیارد تومان پول نقد را وارد خزانه کرد.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر رها کردن سرمایه‌های راکد دولتی و بانکی است که می‌توان به عنوان اهرم پیشرفت استان هرمزگان از سرمایه‌ها بهره برد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان کمبود تخت بیمارستانی به شدت احساس می‌شود، گفت: احداث 1500 تخت بیمارستانی در استان هرمزگان کلید خورده است که برای به سرانجام رسیدن این عمل نیاز به منابع گسترده‌ای است.

همتی ادامه داد: بنده منابع راکد دانشگاه‌ها را محاسبه کرده‌ام که تقریبا حدود 600 میلیارد تومان است و می‌توان از این منابع برای اجرای طرح‌ها استفاده کرد.

وی تشریح کرد: دو هزار و 400 واحد تولیدی به هر دلیل موجه و غیر وجه توسط بانک‌ها تملک شده‌اند که تملک این واحدها باعث از بین رفتن اشتغال در استان شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه واحدهای نفتی‌ در استان هرمزگان وجود دارند که ارزش افزوده خود را در تهران پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند برای حل این مشکل کمک کنند تا همانند درآمد نفتی استان‌ها، درصدی از ارزش افزوده این واحدها به استان هرمزگان اختصاص داده شود.

همتی با اشاره به اینکه این‌ منابع می‌توانند محرک‌های خیلی قوی برای استان هرمزگان باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه استان هرمزگان هیچ استفاده ای از این ارزش افزوده ندارد تقاضای ما این است که در قانون درصدی از این ارزش افزوده برای محل تولید و بخشی دیگر برای محل مصرف اختصاص داده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.