×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
درخواست نمایندگان مجلس از وزیر امور اقتصاد و دارائی

هرمزگان یکی از 5 استان ثروتمند و 3 استان فقیر است

احمد مرادی در نشست وزیر اموراقتصادی و دارایی با انجمن‌های سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی استان گفت:در همین مدت کوتاه مسئولیت شما دو کار مهم صورت گرفت یکی انتصاب جناب میراشرفی به سمت رئیس کل گمرک و دیگری تعیین تکلیف آلومینیوم المهدی پس از سه سال بود.

وی با بیان این که در این نشست مشکلات از سوی فعالین مطرح شد و ارائه راکار وظیفه وزارت اقتصاد است، افزود: طبق برنامه پنجم توسعه، باید ۵۰ درصد مازاد درآمد به استان ها بازگردد، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

مرادی با اشاره به این که اگر این مبلغ پرداخت می‌شد، استاندار می توانست این مبلغ را در بخش‌های مختلف استان به مصرف برساند، بیان کرد: در لایحهای که دولت به مجلس ارائه داده است مالیات مصوب استان افزایش پیدا کرده است و سال آینده مالیات استان از ۲۴۰۰ میلیارد تومان  به ۲۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که بر فعالیت فعالان اقتصادی اثر می گذارد.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس تصریح کرد: متاسفانه مطلع شدیم که برخی از فعالان اقتصادی هرمزگان مالیات را به استان های دیگر مانند بوشهر پرداخت می کنند، حق شرعی و قانونی استان باید به استان بازگردد.

وی در خصوص فعالان و سرمایه گزاران حوزه کشاورزی نیز افزود: فعالان این فعالان می خواهند بحث استمهال تسهیلات بانکی در استان بطور کامل و ویژه انجام شود.

مرادی در پایان گفت: مردم با بیان تمام انتظارات چه در این جلسه و چه به صورت خصوصی انتظار دارند موانع و مشکلات بر سر راه فعالیت های اقتصاددانان توسط عالی ترین قام مسئول مربوطه رفع شود. گره گشایی مشکلات نیز به دست  این مسئولان است.

وی با بیان اینکه 57 هزار نفر در استان هرمزگان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: استان هرمزگان یکی از 5 استان پر درآمد و 3 استان فقیر کشور است که این ننگ بزرگی است.

نمی خواهیم حاشیه ای برای استاندار بوجود بیاید/با افزایش اختیارات استان میتوانیم تحریم ها را دور بزنیم

حسین هاشمی تختی نیز در نشست انجمن های سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هرمزگان با وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: به نوبه خود از حضور اقای دژپسند و حوصله ای که در اختیار جمع قرار دادند تشکر می کنم. می دانیم که انتخاب آقای دژپسند انتخاب درست و به جایی بوده است.

وی افزود: از زمان حضور ایشان در این پست تحول خوبی در وزارت اقتصاد رخ داده است و همچنین انتخاب اقای میر اشرفی نیز به عنوان مدیر کل گمرگ شهید رجایی نیز انتخاب عاقلانه ای بود.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خطاب به وزیر اقتصاد ادامه داد: فضای خوبی برای فعالیت فعالان اقتصادی در استان حاکم است. آقای استاندار تحولی در بخش اقتصادی استان به وجود آورده است و ما نمایندگان نیز به شکل منطقی در این راه تلاش می کنیم و اگر ایرادی در کار باشد در فضای خلوت صحبت ها و پیشنهاداتمان را لحاظ می کنیم.

حسین هاشمی تختی تصریح کرد: نمی خواهیم حاشیه ای برای استاندار به وجود بیاید.

وی با بیان این که تمامی حاضران به این موضوع اشاره کردند که استان هرمزگان اگر همت و کمک دولت با آن ها باشد پیشرفت در استان و در مرحله بعد در کشور رخ می دهد، خاطر نشان کرد: اگر اختیارات استان افزایش یابد با ظرفیت و پتانسیل موجود در استان می توانیم تحریم ها را دور بزنیم. با  آرامش و همکاری می توانیم به فکر پیشرفت و توسعه باشیم .

این نماینده بیان کرد: در پست بازرسی شهید میرزایی شاهد صف های طولانی خودروها و کامیون ها(10_15کیلومتر) هستیم باید فرایند و سامانه ای ترتیب داده شود تا هم به شکل علمی عمل کنیم و هم جلوی قاچاق گرفته شود و مشکل مردم نیز حل شود.

هاشمی تختی در پایان گفت: کارخانه آلومینیوم المهدی مشکلات زیادی دارد. ما خواستار اجرای اصل44 قانون اساسی در خصوص این کارخانه هستیم اما در مقطعی با تدبیر اشتباه کارخانه به یک سرمایه گذار که اهلیت آن مورد تایید نبود واگذار شد و آینده کاری پرسنل این مجموعه به خطر افتاد.

تنها 10 درصد از گمرک سیریک بلاتکلیف مانده

سید مصطفی ذوالقدر در نشست وزیر اموراقتصادی و دارایی با انجمن‌های سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی استان و جلسه پرسش و پاسخ در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی مالیاتی و گمرکی، بیان کرد: بانک کشاورزی، کشاورزان را تحت فشار قرار داده است و اجرای مصوبات دولت باید برای بانک ها الزام شود تا مشکل کشاورزان حل شود.

وی افزود: کشاورز به سختی کار می کند تا درختی رشد کند، بعد می گویند فلان مقدار پول برایتان کافی است، که البته  همین مبلغ نیز کامل پرداخت نمی شود و در پرداخت تسهیلات به کشاورزان کم کاری می شود.

ذوالقدر با بیان این که گمرک سیریک باید فعالیت خود را آغاز کند، افزود: بخش اعظم این اسکله قبلا ساخته شده است، اما تنها ۱۰ درصد باقیمانده آن بلاتکلیف است.

وی عنوان کرد: 70 سال پیش در لیردف، گمرک وجود داشت، پس چرا امروز در آن منطقه گمرکی نداریم؟

این نماینده در پایان گفت: تقاضایمان این است که مشکلات کشاورزان را هرچه سریعترحل کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.