×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دارو پَر، پزشک چی؟

نوشته‌ی غلامعباس شم‌الدینی

روزی که دکتر فرشیدی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون فعلی وزیر بهداشت گفت ؛ «بیشتر از آنکه از کمبود دارو نگران باشیم باید از کمبود پزشک نگران بود.» حالا این نگرانی عمومی رخ نمایانده است. بیش از دو ماه یا سه ماه است که مردم ساکن دهستان خراجی و روستاهای تحت پوشش مرکز بهداشتی درمانی این منطقه از نبود پزشک و پرستار گلایه دارند.

بعد از آنکه پزشکان (زوج پزشک) این مرکز انتقال یافتند گرفتاری مردم آغاز شد. این مرکز بهداشتی درمانی علاوه بر ساکنان دهستان خراجی، به اهالی مناطق پرجمعیت روستایی کمیز، قلعه کمیز، غیبی، آسیاب رودان و مصدومان تصادفات گاه و بی گاه مسیر ارتباطی تا خیرآباد هم خدمات می دهد. این مسئله نیاز به شرح ندارد چرا که وقتی پزشک نباشد عملا مرکز امکان ارائه خدمت به بیماران مراجعه کننده را نخواهد داشت.

 

نکته تامل برانگیز، نبود پرستار در این مرکز است.

بعد از انتشار این گلایه ها، شبکه بهداشت شهرستان با یک ماما قرارداد منعقد کرده که هم نقش ماما و تخصصی خود را ایفاکند و هم درنقش پرستار خدمت نماید. از طرف دیگر پزشک مرکز بهداشتی درمانی آبنما را سه روز به خراجی اعزام می کنند که بصورت نیم بند خدمات ارائه شود.

با این اتفاق در خدمت‌رسانی دو مرکز بهداشتی و درمانی اختلال ایجاد شده و عملا ساکنان روستای آبنما، سیزده آبان، سرجوئیه و اهالی مناطق تحت پوشش مرکز آبنما دچار مشکل می شوند. ضمن اینکه مرکز آبنما درمسیرجاده رودان ،کرمان واقع است و نبود پزشک و کادر درمان آنهم سه روز درهفته بسیار نگران کننده است.

بهرحال کمبود دارو چه مسئولان کتمان کنند و یا توجیه بفرمایند قابل تحمل تر از نبود پزشک و کادر درمانی در مراکز، درمانگاه و بیمارستان‌هاست. انتظار می رود رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ،فرماندار رودان و نماینده حوزه شرق هرمزگان مشکل کمبود پزشک و پرستار در این مراکز را به فوریت پیگیری و تمهیدات مناسبی در این خصوص بیندیشند. حوزه سلامت از مهمترین حوزه هایی است که هرگونه قصور یا خدای ناکرده کم توجهی ،خساراتی جبران ناپذیر به بار خواهد آورد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo