×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از افشای تلاش‌ها برای کاندید مجلس شدن تا نطق برنامه‌ریزی‌شده

شاهد حربه‌های جدید برخی از کاندیدای مجلس هستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «یعقوب دبیری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس با گلایه از کارشکنی در بازدیدها و سرکشی از محلات بافت فرسوده شهر گفت: «در پی گلایه‌مندی‌ اهالی دو محله بهشت‌زهرا و تپه الله‌اکبر، هفته گذشته به اهالی این دو محله وعده حضور با اتفاق همکاران شورا و پیگیری مشکلات این دو محله را دادم. زمان این دیدار را بر اساس برنامه زمان‌بندی جلسات شورا اعلام کردم تابه اتفاق جمعی از همکاران، شهردار و مدیران دستگاه‌های اجرایی از این محلات بازدید شود».

وی افزود: «متأسفانه پس از ارسال دعوت‌نامه به جمعی از همکاران، ریاست شورای شهر با علم و اطلاع از هماهنگی‌های انجام‌شده قبلی، طی اقدامی ناگهانی دقیقاً برای همان ساعت به بهانه بررسی بودجه شهرداری جلسه‌ای را ترتیب داد و ضمن منع حضور شهردار در این بازدید از قبل هماهنگ شده، وی را ملزم کرد در نشست ناگهانی و خارج از ساعت معمول جلسات شورا حضور یابد».

عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه درحالی‌که گفته می‌شد رسیدگی به بودجه فوری است اما در دستور کار امروز هم ردی از رسیدگی به بودجه نیست؟ اضافه کرد: «در این اقدام نیتی جز سنگ‌اندازی برای ممانعت از حضور در میان مردم این دو محله وجود نداشت. متأسفانه برخی اعضای مدعی در شورای شهر چه از ادوار قبل و چه در دوره فعلی اعتقادی به حضور در میان مردم محلات محروم شهر ندارند».

دبیری نژاد گفت: «با همین نگاه متکبرانه، در بین اعضای شورا نفاق انداخته‌اند تا از اختلافات داخلی برای خود نَمدی فراهم کنند و کلاه کاندیداتوری انتخابات مجلس بدوزند. قبلاً نیز نسبت به آفت نگاه انتخاباتی به شورا و شهرداری بندرعباس، هشدار دادم و با نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس نیز هرروز شاهد حربه‌های جدید برخی از این کاندیداها هستیم که حاضرند به هر قیمتی وجدان را زیر پا گذاشته و با ظاهر اخلاق مدارانه و ژست‌های پاک دستی افکار عمومی را فریب دهند».

عضو شورای شهر بندرعباس با گلایه از عدم رعایت آیین‌نامه داخلی شورا برای برگزاری جلسات اظهار کرد: «از هفتاد جلسه شورا تنها در سه جلسه آئین‌نامه داخلی رعایت شده است. در جلسه روز یکشنبه، رئیس شورا آن‌قدر دستپاچه بود که دو ساعت قبل اعلام می‌کند قصد برگزاری جلسه دارد».

وی بابیان اینکه این حجم از بی‌برنامگی در اداره جلسات را هیچ کجا سراغ ندارم، عنوان کرد: «طی یک سال و نیمی که در شورا بودم هرگز خود را آلوده به زد و بندهای مرسوم آنان نکردم و گواه این مدعا نیز نتایج انتخابات اعضای کمیسیون‌های شورا و مهره چینی‌های از قبل تعیین‌شده است».

دبیری نژاد از تلاش‌های برخی از اعضا برای کاهش سقف بودجه شهرداری خبر داد و افزود: «برخی از مدعیان مردم‌داری و قانون‌مداری از شهردار درخواست کرده‌اند تا برخلاف رویه قانونی رسیدگی به لایحه بودجه، کاهش سقف بودجه توسط شورا انجام نشود و خود شهردار آن را کم کند».

وی با اشاره به اینکه همچنین شهردار را از رسانه‌ای کردن این موضوع منع کرده‌اند، گفت: «چرا خودتان در شورا بودجه را کم نمی‌کنید؟ شما که مدعی شفافیت بوده و هستید چرا از رسانه‌ای شدن آن واهمه دارید؟ پس آن‌همه ادعای پاکی، صداقت و شفافیت با مردم چه شد؟»

بودجه باید واقعی بسته شود

«اسماعیل بواشه» عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه در بحث بودجه باید تذکراتی را به شهرداری بدهم، گفت: «بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بندرعباس به مبلغ ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بسته‌شده است. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت، اصول اساسی بودجه‌ریزی در شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بندرعباس رعایت نشده است».

وی افزود: «بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندرعباس دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ که اگر مقایسه‌ای با بودجه ۱۴۰۲ داشته باشیم، نزدیک ۱۳۰ درصد افزایش داشته که برای بنده غیرقابل‌قبول است».

به گفته این عضو شورای شهر طبق بررسی و عرفی که در بودجه‌نویسی است، بودجه بر دو آیتم بسته می‌شود؛ یک‌میزان تحقق بودجه سال قبل. با توجه به این مهم تا دی‌ماه سال جاری تنها ۵۲ درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری محقق شده است. در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پایان سال جاری نهایتاً ۷۰ درصد آن محقق ‌می‌شود.

بواشه با بیان اینکه شهرداری‌ نتوانسته در بحث درآمد خوب کار کند، اظهار کرد: «سال قبل متمم بودجه زدیم به‌این‌علت که ۷۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده به درآمد شهرداری اضافه شد چراکه از پیش‌بینی سال ۱۴۰۰ ما کمتر بود. از همین رو بودجه شهرداری با متمم، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد. با توجه به این رقم هم نزدیک ۸۰ درصد افزایش بودجه‌ای را شاهد هستیم».

وی بابیان اینکه بودجه واقعی نیست، اضافه کرد: «بودجه باید واقعی بسته شود. اگر بودجه واقعی نباشد تعهداتی برای شهرداری ایجاد می‌کند. با توجه به موضوع تورم و مشکلاتی که در کل کشور داریم، بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها بارها تأکید شده است. گفته‌شده بودجه باید انقباضی و کاهشی باشد و از ریخت‌وپاش‌ها جلوگیری شود که در این بودجه این اتفاق نیفتاده است. در بودجه ۱۴۰۲ هزینه‌های جاری بسیار افزایش‌یافته است. وقتی بودجه را افزایش می‌دهید هزینه‌های جاری افزایش پیدا خواهد کرد؛ این موضوع سبب می‌شود هزینه‌ها در جاری اتفاق افتاد و در عمرانی تحولی ایجاد نشود؛ وضعیتی که در سال ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم».

سن برخی ماشین‌آلات آتش‌نشانی بندرعباس بیش از ۴۰ سال است

«احمد کناری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه گفت: «به‌عنوان نماینده شهروندان بندرعباس بر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تأکید می‌کنم. درخواست بنده از شهردار این است که رفاهیات کارکنان موردتوجه ویژه قرار گیرد».

وی با تأکید بر رسیدگی به موضوعات معیشتی کارکنان آتش‌نشانی بندرعباس اظهار کرد: «باید در به‌روزرسانی و تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز آتش‌نشانی نگاه متفاوتی داشت. در بودجه ۱۴۰۱، در ردیف خرید تجهیزات فردی آتش‌نشانی مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده بود که تاکنون تنها دو میلیارد تومان هزینه شده است. در ردیف خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده که تا سوم بهمن‌ماه هیچ هزینه‌ای نشده است. به‌عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری از شهردار درخواست دارم نسبت به بودجه‌های تعریف‌شده در این بخش سرعت عمل داشته باشد».

عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه سن برخی ماشین‌آلات آتش‌نشانی بندرعباس بیش از ۴۰ سال است، گفت: «این خودروها همچنان در حال خدمات‌رسانی هستند. درحالی‌که نوسازی این ناوگان می‌تواند عملکرد و واکنش این سازمان را ارتقا دهد».

نطقِ علیه من برنامه‌ریزی‌شده بود

«فاطمه جراره» رئیس شورای شهر بندرعباس در واکنش به سخنان دبیری نژاد گفت: «بودجه شهرداری باید واقعی دیده شود تا قول‌ها و وعده‌هایی که به شهروندان می‌دهیم و انتظاراتی که ایجاد می‌کنیم، اتفاق بیفتد. با توجه به اینکه شهرداری تعرفه عوارض را هم دیر به شورا ارائه کرد مجبور شدیم هم‌زمان با لایحه بودجه هر دو موضوع را بررسی کنیم».

وی افزود: «دستور کار امروز بر این مبنا بود که اگر بررسی‌ها تمام شود، بودجه به صحن بیاید که این اتفاق نیفتاد. قطعاً تا زمانی که من نماینده مردم هستم از حق‌وحقوق شهروندان دفاع خواهم کرد. تمام این موضوعات برای بهتر خدمات دادن به شهروندان است».

جراره بابیان اینکه باید صحن شورا را با تمام چالش‌هایی که وجود دارد به سمتی مدیریت کنم که تصمیماتی به نفع مردم اتخاذ شود، عنوان کرد: «از همین رو سعی می‌کنیم تمام این موضوعات را تحمل‌کنیم که آسیب را شهروندان ما نبینند. اگر بودجه‌ای بررسی می‌شود برای شهروندان است».

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: «قبل از این جلسه هم پیشنهاد شد که من بحث نظارتی خودم را بر شهرداری کاهش دهم. شهرداری موضوعاتی را مطرح کردند که در صورت انجام در قبال آن نطق علیه جراره نمی‌شود. این خیلی بد است. حتی اگر بنا باشد من هزینه‌ای را بدهم در این قضیه اما از حقوق شهروندان دفاع خواهم کرد. کار نظارتی خودمان را انجام می‌دهیم».

وی در پایان اظهار کرد: «شهرداری در تمام‌روزها و ساعت‌ها باید خدمت شهروندان و مردم محلات کمتر برخوردار باشد».

پس از دفاعیه جراره مشاجره میان اعضای شورا بالا گرفت. دبیری نژاد افشای نام فردی که چنین درخواستی را از جراره کرده، خواستار شد. جراره نیز در پاسخ اعلام کرد که خودشان در جریان هستند (!)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo