×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار میلیارد در حوزه توزیع برق استان/ بیش از نصف طول کره زمین شبکه برق در استان هرمزگان وجود دارد

محمد ذاکری در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه استان هرمزگان با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: معمولا هر اتفاقی که رخ می دهد چهلمین سال نشان دهنده رشد و نداوم آن است. انقلاب ما هم به حول قوه الهی به چهلمین سالگرد رسید و به همین دلیل احساس می کنیم انقلابی قوی بنیه و با ریشه‌ای بسیار محکم داریم.

وی تصریح کرد: هنگامی که این چهل سال را ارزیابی میکنیم علی رغم تمام کاستی هایی که وجود دارد؛ واقعا دستاوردهای بسیار بزرگ و چشم گیری نیز مشاهده می‌شود که اگر ما از نظر آماری هم بررسی کنیم به این حقایق خواهیم رسید و بنده در اینجا تنها به بخش خدمات‌رسانی برق آن اشاره می‌کنم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی عدالت محوری است؛ یکی از نشانه های عدالت محوری رساندن خدمات به گوشه و نقاط تمام کشور است. روستاهای ما در زمان قبل از انقلاب مشکلات زیادی داشتند حتی روستاهایی که نزدیک به مرکز کشور بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما 128 هزار خانوار روستایی را تحت پوشش خدمات برق داریم، تصریح کرد: قبل از انقلاب از هزار و 728 روستایی که در سطح کشور وجود داشت تنها 6 روستا برق دار بود اما در حال حاضر هزار و 730 روستا که با توجه به رشد جمعیت همه ساله هم تعداد تجمع‌های خانوار در حال افزایش است تحت پوشش خدمات رسانی برق قرار دارد.

ذاکری بیان داشت: با تشکر از همکاران در شرکت، خدمات توزیع برق جزو معدود خدماتی است که پوشش صد در صدی را در سطح استان دارد و با افتخار می‌توانیم بگوییم که هیچ نقطه‌ای در استان هرمزگان نیست که خدمات رسانی برق را نداشته باشد.

وی با اشاره به این نکته که توزیع برق یک خدمت کاملا مستمر است، ادامه داد: شرکت توزیع به صورت 24 ساعته و ثانیه به ثانیه به مردم شریف خدمات ارائه می‌دهد و پوشش صد در صدی برق تنها یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. خدمات توزیع برق به دلیل هزینه‌های زیادی که دارد حتی در کشورهایی که ادعای توسعه یافتگی دارند به صورت صد در صدی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان اظهار کرد: در زمان پیش از انقلاب 28 هزار مشترک برق داشتیم اما در حال حاضر به 677 هزار مشترک خدمات رسانی می‌کنیم.

ذاکری افزود: در دوران پیش از انقلاب طول شبکه برق تنها 168 کیلومتر بود که در حال حاضر به بیش از 24 هزار کیلومتر طول شبکه رسیدیم یعنی طول شبکه برق استان بیش از نصف کره زمین است.

وی تشریح کرد: تعداد پست‌های استان 305 دستگاه بوده است و در حال حاضر 25 هزار و 518 دستگاه پست توزیع برق داریم. این موارد اتفاق نمیافتد مگر با تلاش زیاد و نگاه عدالت محوری که انقلاب اسلامی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان بیش از دو هزار میلیارد تومان در حوزه توزیع برق سرمایه گذاری صورت گرفته است و گرمسیری بودن استان هرمزگان باعث شده است که میزان سرمایه گذاری به ازای هر مشترک افزایش پیدا کند.

ذاکری عنوان کرد: نکته بعدی که می‌توانم به عنوان افتخارات خودم و همکارانم اشاره کنم بهره‌برداری از 40 طرح ویژه روشنایی در سطح استان در سال 97 است.

وی با بیان اینکه این اتفاق به واسطه نیاز به روشنایی معابر در سطح استان رخ داد، گفت: احداث این طرح بیش از 11 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که به عنوان یک طرح ویژه و جمع‌بندی شده در طول سال 97 به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب به مردم خوب استان هرمزگان تقدیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان تشریح کرد: طبق روند سالیان گذشته در طول سال در دو مقطع، هفته دولت و دهه فجر تمامی پروژه‌ها را جمع‌بندی می‌کنیم و اکنون پروژه‌های آماده شده در این بازه زمانی را معرفی می‌کنم.

ذاکری ادامه داد: در هزار و 259 نقطه از استان هرمزگان طرح های توسعه ای یا اصلاحی که سرمایه بر است را اجرا کردیم. معمولا در سیستم هر نقطه ای که تاسیسات احداث شود به عنوان یک پروژه تعریف می‌شود ولی اگر بخواهیم به عنوان دسته بندی‌هایی که معمول است و عنوان پروژه را تعریف کنیم می‌توانیک 79 پروژه را نام ببریم که کل اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر 67  میلیارد تومان است.

وی در خصوص پروژه‌های حدفاصل هفته دولت و دهه فجر اظهار کرد: 63 هزار و 378 متر شبکه فشار ضعیف هوایی، 28 هزار و 271 متر شبکه فشار ضعیف زمینی، بالغ بر 101 هزار و 16 متر شبکه فشار متوسط هوایی که معمولا این عدد نشان دهنده پراکندگی فعالیت در استان است، 13 هزار و 800 متر شبکه فشار متوسط زمینی و 377 دستگاه پست‌ هوایی و 102 دستگاه پست زمینی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان ادامه داد: در بخش روشنایی معابر در حد فاصل هفته دولت تا الان دو هزار و 723 دستگاه چراغ روشنایی معابر اضاف شده است و دو هزار و 812  اشتراک جدید نیز به اشتراک اضافه شده است.

ذاکری با بیان اینکه هیچ پروژه ای در سطح استان راه اندازی نمی‌شود مگر با همکاری و خدمات رسانی برق، اظهار کرد: برای اینکه خدمات رسانی به نحو احسن انجام شود در وهله اول نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های خدمات رسان دیگری که در کنار ما خدمات رسانی می‌کنند وجود دارد و در کنار آن تامین منابعی است که باید صورت گیرد که مهم‌ترین آن بحث پرداخت هزینه برق مصرفی است.

وی با بیان اینکه از سال 87  تا الان خاموشی‌ها به زیر دو دقیقه رسیده در حالی که این عدد در گذشته 10 دقیقه بوده است، گفت: این اتفاق مثبت رخ نمی‌دهد مگر با کار کردن و هزینه کردن روی تجهیزات و این هزینه‌ها نیاز به منابع مالی دارد که در حال حاظر تنها منبع آن هزینه‌های برق مصرفی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود335  میلیارد تومان از بخش های مختلف مطالبات هزینه برق مصرفی داریم، اذعان کرد: بزرگترین بدهکار، بخش‌های نظامی هستند؛ بخش خانگی تقریبا 50 میلیارد تومان، در بخش کشاورزی 27 میلیارد و 800 میلیون تومان، در بخش عمومی حدود 200 میلیارد تومان، در بخش تولید و صنعت حدود 10 میلیارد تومان و سایر مصارف نیز حدود 54 میلیارد تومان بدهی دارند.

ذاکری با بیان اینکه این منابع حقوق عمومی محسوب می‌شود، بیان داشت: این مطالبات در صورت وصول مستقیما به حساب خزانه دولت واریز می‌شود بنابراین ارقامی که اعلام شد حقوق عمومی مردم محسوب می‌شود و اگر پرداخت نشود به معنای پرداخت نشدن حق مردم است.

وی افزود: به مناسبت دهه فجر و در راستای اهداف خدمات رسانی شرکت‌های توزیع و بخش‌های دولتی، خدمات رسانی الکترونیکی یکی از اهداف اصلی است که مورد پیگیری قرار دارد، میز خدمت الکترونیکی در کنار میز خدمت فیزیکی در حال راه‌اندازی است و تا پایان دهه فجر یک مرکز میز خدمات الکترونیکی را با 26 خدمت الکترونیکی راه‌اندازی می کنیم.

 

سرمایه گذاران می توانند در بخش تولید انرژی خورشیدی سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: مرکز 121 پاسخگوی تمام مشکلات و معایبی است که در سطح شهر وجود دارد و همشهریان عزیز می‌توانند با 121 تماس بگیرند و مشکلات را گزارش دهند.

حمید ساعدپناه تصریح کرد: مردم عزیز استان هرمزگان می‌توانند در زمان خاموشی چهار رقم اول تلفن ثابت خود را به سامانه 30009121 پیامک کنند و از مدت زمان خاموشی خود مطلع شوند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در این بخش سرمایه گذاری مناسبی را داشته باشند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان هرمزگان ادامه داد: برای تولید یک کیلووات بین 12 تا 15 متر مربع زمین و حدود هشت میلیون تومان نیز هزینه سرمایه‌گذاری اولیه نیاز است یعنی برای تولید 5 کیلووات چیزی حدود 45 میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

ساعدپناه در خصوص زمان برگشت سرمایه تصریح کرد: زمان برگشت سرمایه چهار سال و نیم خواهد بود و هر کیلو وات ساعت حدود 800 تومان خریداری می‌شود و قرار داد بیست ساله با سرمایه‌گذار منعقد می‌شود که ما به عنوان نماینده شرکت سابکو در کنار تولید کنندگان خواهیم بود.

وی بیان داشت: در سال 97 نسبت به سال 96، 21.3 درصد به لحاظ زمان خاموشی و 18 درصد به لحاظ تعداد خاموشی کاهش داشتیم که در حال حاظر کمترین زمان خاموشی را شهرستان رودان با 0.83 دقیقه به ازای هر مشترک در روز دارد.