×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پنجمین جشنواره ملی «آسمان هشتم» در روستای کردر رضوی پایان یافت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، صبح جمعه همزمان با برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم که با شرکت ۳۰۰ نفر از استان های مختلف کشور در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار شد، هیات داوران بخش های سرود و تئاتر برترین های این رخداد را معرفی کردند.

هیات داوران رشته سرود پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم متشکل از مجید منصوری، رییس اسبق خانه سرود انقلاب اسلامی کشور، محمد رضا موسوی، استاد آواز و نغمات ایرانی و پدرام جواد زاده، مسئول موسیقی حوزه هنری کشور برگزیدگان این رشته را در دو بخش تکخوانی و گروه ها معرفی کرد.

مهدی جعفرزاده از گروه سرود نوای موعود از روستای سالار آباد خراسان رضوی و عرفان رضایی از گروه سرود میثاق روستای حکم آباد استان یزد به عنوان تکخوان برتر بخش سرود پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم انتخاب شدند.

هیات داوران همچنین گروه سرود میثاق از روستای حکم آباد استان یزد را به عنوان گروه اول، گروه سرود سقای حسین (ع) کانون فرهنگی هنری سقای حسین (ع) روستای حکمی شهرستان میناب استان هرمزگان به عنوان گروه دوم و گروه سرود نوای موعود از روستای سالارآباد خراسان رضوی به عنوان گروه سوم معرفی کرد.

هیات دواران همچنین در بخش ویژه و مرتبط با موضوع سردار سلیمانی و پیامبر اسلام (ص) نیز از گروه های نوید از روستای شورآب استان قزوین، میثاق روستای حکم آباد استان یزد و سقای حسین (ع) روستای حکمی استان هرمزگان تجلیل کرد.

گروه سرود آسمان هشتم روستای کردر رضوی نیز به عنوان گروه شایسته مورد تجلیل قرار گرفت.

در این بخش از مربیان گروه های سرود بچه های آسمانی از کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب، ثارالله استان بوشهر، شهید جواد ناصری روستای بازیاری میناب، ولایت روستای خیرآباد میناب و میعاد روستای سالارآباد استان خراسان رضوی نیز تجلیل شد.

در رشته تئاتر نیز هیات داوران پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم متشکل از سیروس کهوری نژاد، سید محمد جواد طاهری و مالک حدپور سراج در بخش طراحی صحنه محمد پیله ور از نمایش به افق، بخش موسیقی مصطفی نظری از نمایش دشمن آشکار را به عنوان برتر معرفی کرد.

آیدا رحیمی از نمایش دختران مسجد روستای ما از استان گلستان، ماهان صابری از نمایش دشمن آشکار از استان هرمزگان و زهرا هداوندخانی از نمایش طوبی از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم بخش بازیگری زن انتخاب شدند.

جایزه ویژه بخش بازیگری زن نیز به زهرا خیرخواه از نمایش دختران مسجد روستای ما از استان گلستان رسید.

هیات داوران در بخش بازیگری مرد نیز کاظم ذاکری از نمایش دشمن آشکار از هرمزگان را اول، حمیدرضا آغاجانی از نمایش قرقی از استان مازندران دوم و محمد کاربری از نمایش وصیت از استان هرمزگان سوم معرفی کرد.

در این بخش همچنین از علی ماجدی و سید عباس موسوی بخاطر بازی در نمایش خودکرده را تدبیر نیست از استان خوزستان تجلیل شد.

داود رمضان زاده از نمایش به افق محل از هرمزگان، حمیدرضا آغاجانی از نمایش قرقی از استان مازندران و عبدالله ذاکری از نمایش دشمن آشکار از هرمزگان نیز به ترتیب در بخش کارگردانی اول تا سوم شدند.

هیات داوران در بخش نویسندگی نیز از داود رمضان زاده از نمایش به افق محل از استان هرمزگان و مهیار هزارجریبی از نمایش قرقی از استان مازندران تجلیل کرد.

پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم که از ۲ اسفند با حضور ۳۰۰ نفر از شرکت کنندگان در رشته های تئاتر، سرود، کتابخوانی و کلیپ رضوی به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (ع) در روستای کردر رضوی آغاز به کار کرده بود، با حضور مسئولان کشوری و استانی و با معرفی و تجلیل از برترین ها به کار خود پایان داد.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا (ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و مبتکر برپایی جشن های مردمی رضوی است و تاکنون ۱۶ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم و سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را برگزار کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo