×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اقدامات کاسبکارانه کمکی به توسعه علمی هرمزگان نمی‌کند

نوشته‌ی غلامعباس شمس الدینی:

مراسم تکریم از پروفسور خسرو خواجه برگزار می شود

دکتر وحید عامری سیاهوئی رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان در نشست با جمعی از خبرنگارارن با اشاره به ویژگی های استاد خسرو خواجه گفت: پروفسور خسرو خواجه از اساتید شاخص کشور و استاد گروه شیمی  دانشگاه تربیت مدرس هستند. ایشان در زمره اساتیدی هستند که در رویدادها بیشترین جوایز علمی را به خود اختصاص داده است. و افرادی مانند دکتر کامرانی، دکتر همایی از شاگردان استاد خواجه محسوب می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه هدف ما از تکریم چهره‌های برجسته علمی، معرفی الگوها به جامعه است افزود: معتقدم شخصیت های برجسته علمی باید معرفی شوند هر چند این رسالت بنیاد نخبگان نیست. بلکه رسالت بنیاد ترویج فرهنگ قدرشناسی از نخبگان است به نحوی که جامعه نیز به ارزش وجودی نخبگان پی ببرد. دهم اسفندماه در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان مراسم تکریم از استاد خسرو خواجه با حضور مسئولین استانی و شاگردان استاد خواجه و چهره‌های برتر علمی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود رسانه‌ها در راستای معرفی الگوها به جامعه همراهی لازم را داشته باشند. در این مراسم برنامه‌های متعددی مانند رونمایی از کتاب استاد علی رضایی، افتتاح آزمایشگاه علوم زیستی و تقدیر از سرآمدان علمی برگزار خواهد شد. دکتر عامری با قدردانی از نقش رسانه‎‌ها در آگاهی بخشی جامعه تصریح کرد: رسانه‌ها در جهت حراست از اعتبار علمی قلم می‌زنند. موفقیت بنیاد نخبگان هم در گرو ارتباط قوی با رسانه هاست.

اقدامات کاسبکارانه کمکی به توسعه علمی هرمزگان نمی‌کند

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با انتقاد از رشد قارچ گونه پردیس‌ها در هرمزگان گفت: پردیس‌های دانشگاه‌های بزرگ در هرمزگان رشد قارچ گونه دارند و متاسفانه به جای حمایت از مرجعیت علمی دانشگاه هرمزگان، امتیازات ویژه به آن‌هایی اعطا می‌شود که هیچ کمکی به توسعه زیر ساخت‌های علمی  نکرده‌اند.

دکتر وحید عامری تصریح کرد: منظقه آزاد قشم باغ ۸ هکتاری گیاه شناسی را به دانشگاه تهران واگذار می کند چرا این باغ یکسال در اختیار دانشگاه هرمزگان با هدف بهره مندی دانشجویان و اساتید هرمزگانی قرار نمی‌گیرد. دانشگاه امیر کبیر ۲۰ سال است در بهترین نقطه شهر بندرعباس پردیس دایر کرده است خروجی آن حدود یکصد دانشجو و هفت هیئت علمی پروازی است. در مقابل ۱۰۰ هکتار زمین به این دانشگاه واگذار می‌شود تا بتوانند به منافع اقتصادی کلان برسند. به ضرس قاطع می‌گویم این اقدامات کاسبکارانه است و هیچ کمکی به زیر ساخت های علمی استان نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه چرا این خدمات به پردیس علوم دریایی که یکسال است مجوز آن گرفته شده، اختصاص نمی‌یابد. همینجا اعلام می کنم این امتیازات را به دانشگاه هرمزگان بدهند ظرف یکسال ده برابر پردیس امیرکبیر دانشجو جذب می‌شود و سه برابر اعضای هیئت علمی پروازی این دانشگاه، هیئت علمی مقیم جذب خواهد شد.

چرا دانشجو تاوان تصمیمات دولتی را بدهد

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به جانمایی دانشگاه هرمزگان در خارج از شهر بندرعباس گفت: جانمایی این دانشگاه جامع یک تصمیم دولتی بود، چرا باید دانشجوی هرمزگانی تاوان این تصمیم را بپردازد. هر دانشجو روزانه حداقل یک ساعت از زمان را صرف ایاب و ذهاب می کند، برای ادامه تحصیل هزینه رفت و آمد می پردازد، با خطرات جدی در طول مسیر روبروست. سوال اینجاست چرا باید دانشجو تاوان تصمیماتی را بپردازد که نقشی در آن ندارد. اگر قرار بود دانشگاه‌های بزرگ با پردیس‌ها کمکی به توسعه علمی استان بکنند باید با این سابقه‌ای که دارند کارنامه ماندگاری داشته باشند. با کدام استدلال ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار این داشگاه قرار می‌گیرد اما برای توسعه دانشگاه هرمزگان سنگ اندازی می‌کنند. دکتر عامری گفت: ما اطلاع موثق داریم و حتی می‌دانیم کدام دفتر فنی کار طراحی پروژه‌های این دانشگاه را برعهده دارد و قرار است چه منافع اقتصادی در پی این واگذاری حاصل شود. اگر واقعا این اقدامات به توسعه علمی استان منجر می‌شد ما هم حمایت می‌کردیم اما متاسفانه این اقدامات بوی کاسبکاری و دلالی از آن به مشام می‌رسد. شاید استاندار و نمایندگان مردم مطلع نیستند لذا شما رسانه‌ها باید این موضوع را منتشر کنید تا به رشد علمی استان کمک شود. حرف‌هایم از سر دلسوزی است و شاید این اقدامات منافعی به زیر ساخت‌های دانشی استان می‌کند و ما مطلع نیستیم لذا انتظار می‌رود در این راستا شفاف سازی شود. حرف ما این است اگر واقعا آنها می‌خواهند به توسعه علمی استان کمک کنند، چرا با دانشگاه هرمزگان تعامل نمی‌کنند؟ ما برای توسعه همکاری‌های علمی فرش قرمز برایشان پهن می‌کنیم.

هسته شهید احمدی روشن هرمزگان در جمع ده هسته برتر کشور

دکتر وحید عامری با اشاره به توانمندی اساتید هرمزگان گفت : در کشور ۳۰۰ هسته پژوهشی به نام شهید احمدی روشن زیر نظر اساتید برجسته کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۴ هسته از هرمزگان است و یک هسته تحت نظر دکتر دریانورد در زمره ده هسته برتر کشور قرار دارد. یا در طرح شهید کاظمی ۷ جایزه این طرح به هرمزگان تعلق گرفت که نشان دهنده موفقیت های این دانشگاه است. لذا توصیه من اینست مدیران استان از دانشگاه هرمزگان به عنوان مرجع علمی استان حمایت لازم را داشته باشند. قطعا با حمایت از این دانشگاه زیر ساخت‌های علمی استان به سرعت توسعه خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo