×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه خدمات الکترونیک قضایی در هرمزگان تحول آفرین بود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمد میرکاظمی در نشست شورای قضایی هرمزگان با اشاره به اینکه در استان هرمزگان شاهد چرخش تحول آفرین در ارائه خدمات الکترونیک قضایی هستیم، تأکید کرد: ما در سفر به هرمزگان بیشتر از آنکه به دنبال حل مشکلات باشیم، خواستار استفاده از تجربیات موفقی هستیم که در این استان رقم خورده است.

میرکاظمی اظهار داشت: سفر ما به هرمزگان متفاوت از دیگر استان ها است و این موضوع ناشی از اتفاقات خوبی است که در این استان افتاده است.

وی تأکید کرد: سفر های ما به استان های مختلف بر اساس حروف الفبا صورت می گیرد و با توجه به این موضوع باید به عنوان آخرین سفر به هرمزگان می آمدیم اما از آنجاکه استان هرمزگان بر اساس آمار در همه شاخص های ارائه خدمات الکترونیک قضایی، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است، با انجام این سفر قصد داریم ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده از تجربیات این استان استفاده کنیم.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: ما در این سفر بیشتر از آنکه به دنبال حل مشکلات باشیم، خواستار استفاده از تجربیات موفقی هستیم که در استان هرمزگان رقم خورده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه نشست ما با مسئولان قضایی هرمزگان اولین نشستی است که طی سفرهایمان به استان های مختلف در جریان برگزاری آن، پیشنهادهایی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات ارائه شده است، تصریح کرد: قوه قضاییه در سند تحول، موضوعی را تحت عنوان تحولات چرخش آفرین تدوین نموده تا بدین وسیله با کنار گذاشتن اقدامات سنتی و جایگزینی سامانه های الکترونیک برای تسریع در اقدامات، دستیابی به نتایج مطلوب و کاهش هزینه ها گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان شاهد چرخش تحول آفرین در ارائه خدمات الکترونیک قضایی هستیم، بیان داشت: ما در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در صددیم که با کاهش مراجعات حضوری امکان ارائه خدمات الکترونیک در ۲۴ ساعت شبانه روز و در پهنای کره زمین را فراهم سازیم.

میرکاظمی در ادامه افزود: ما می توانیم با استفاده از سامانه های الکترونیک در سراسر دنیا، پاسخگوی درخواست های قضایی باشیم که این موضوع برای حل مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور، بسیار راهگشا و حائز اهمی بوده است.

وی تأکید کرد: فناوری الکترونیک به عنوان یک پیشران در سند تحول قضایی در نظر گرفته شده است نه یک ابزار، یعنی اگر از فناوری استفاده نشود نمی‌توانیم منشأ تحول باشیم.

میرکاظمی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به مسئولین قوای مجریه و قضاییه در سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه برای ایجاد تحول در عرصه فناوری اطلاعات، گفت: ما به سوی هوشمندسازی دستگاه قضایی می رویم که این موضوع به معنی جایگزینی قاضی نیست بلکه کمک کردن به قاضی از طریق ایجاد سهولت در اقدامات است تا بتواند بهتر وظیفه اصلی خود را انجام دهد.

وی یادآور شد: قصد داریم با استفاده از فناوری اطلاعات، بهره وری و اتقان آراء قضایی افزایش یابد و از اطاله دادرسی کاسته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo