×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
جبران وضعیت بد مدیریت قبل در منطقه ویژه پارسیان

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، سیدعلی اصغر علامه در نشست خبری گفت: بعضی‌ از افراد به این دلیل که کاری انجام ندادند یا می‌خواهند از نقد جلوگیری کنند، خود را در معرض خبرنگاران قرار نمی‌دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از افراد شایعه پراکنی می‌کنند، بیان داشت: این نشست‌های خبری کمک می‌کند تا واقعیت‌ها را شفاف بیان کنیم.

او در ادامه در خصوص پروژه‌ها اظهار داشت: طبق وعده‌های خود پروژه‌ها در حال انجام است و می‌توانید پیشرفت کار را ببینید. پروژه‌هایی نیز آماده داریم که در فرصتی مناسب به حضور مسئولین کشور افتتاح خواهد شد. در سال ۱۴۰۱ ما برخی از پروژه‌ها که رها شده بودند را دوباره احیا کردیم و به طور موقت تحویل دادیم.

علامه در ادامه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در زمینه‌های ورزشی، درمانی و اجتماعی تا جای ممکن سعی خود را کرده‌ایم که به مردم خدمت کنیم. یکی از درخواست‌ها در خصوص ساماندهی کنترل سیلاب شهرستان بود، که اعتبار آن تامین شد، برخی موانع در مسیر پروژه قرار گرفت که در حال رفع این موانع هستیم و به زودی پروژه به اتمام خواهد رسید. همچنین مسئله‌ی جاده بین دو روستای پر رفت و آمد برای مردم بسیار مطرح بود که اعتبار پروژه تامین شده و در حال حاضر در مراحل طراحی قرار داره و در سال ۱۴۰۲ این پروژه آغاز می‌شود.

وی گفت: در خصوص ایجاد اشتغال به استاندار این قول را دادم که برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم، در سال ۱۴۰۱ ما ۱۰۱۰ نفر در سامانه رصد ثبت کردیم، این سامانه به طوری طراحی شده است که ریاست جمهوری، اداره کار و استاندار این سامانه را رصد می‌کنند. توجه داشته باشید که این آمار برای افرادی است که در سامانه ثبت شده‌اند. شغل‌های بسیاری دیگر نیز ایجاد شده، و ما به قول خود عمل کردیم.

وی ادامه داد: دوستان دیگر و مدیرانی که در دولت قبل مسوولیت داشتند هم بیایند به رسانه‌ها اعلام کنند چه اقدامی انجام داده‌اند، قصد بازگشت به گذشته را ندارم بلکه می‌خواهم کارهای انجام شده از روز برعهده گرفتن مسوولیت این منطقه را بیان کنم.

وی اشاره کرد: فقط کارها را صورتجلسه می‌کردند اما انجام نمی‌دادند، فیبرنوری چه کار سختی بوده که باید سه سال در گمرک معطل می ماند!

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب گفت: برق رسانی به بندر پارسیان اکنون در حال انجام است، آیا این منطقی است و مگر می‌شود به بندر برق رسانی نشده باشد! در صورتی که اول باید برق و آب به یک منطقه اقتصادی و صنعتی رسانده شود.

وضعیت وخیمی داشتیم

علامه افزود: اینجا وضعیت وخیمی داشتیم، به عنوان مثال تاریخ قرارداد پیمانکار برق رسانی در روزی که مسوولیت را بر عهده گرفتم تمام شده بود، برای کار کردن باید نامه‌ای از اداره راه گرفته می‌شد که برای آن هم باید فقط سه میلیون تومان پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: پرسیدم چرا این پول را ندادید که در پاسخ گفتند به تهران نامه زده‌ایم و هنوز انجام نشده است، یعنی یکسال طرحی را معطل نامه‌ای گذاره بودند که تنها سه میلیون تومان پول می‌خواسته است.
بنا به گفته مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب، این یعنی بی‌خیال‌ترین انسان روی کره زمین باید اینجا مدیریت کند، معطلی یک طرح عمرانی در کشور به معنای خسارت و تضییع بیت‌المال است.

ضعیف مدیریتی
علامه بیان کرد: این ضعف مدیریت که اظهر من الشمس است، اگر انسان دلسوز باشد خودش پول را می‌گذارد و کار را جلو می‌برد، این یعنی آنکه، آن فرد بدون هیچ دغدغه‌ای بوده است و اگر ذره‌ای عِرق ملی و وجدان کاری وجود داشت این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی تاکید کرد: همه طرح‌هایی که در این منطقه معطل مانده بودند همین مشکل را داشته‌اند، به عنوان مثال باید صورتجلسه‌ای می‌شد و فاصله حمل تغییر می‌کرد و این مساله نباید سه سال یعنی از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ طول بکشد، الآن آن را تمام کرده‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بَر پارسیان گفت: مدیر کشوری که دارای تورم و مشکل‌های اقتصادی است نباید بی‌خیال باشد و بسیاری از ضربه‌هایی که خوردیم به خاطر بی خیالی عده‌ای از دوستان بوده است.

هزینه اجرای طرح‌ها بازگشت می‌خورد
علامه با مقایسه عملکرد ۲ سال گذشته با سال های قبل‌تر، گفت: همه طرح‌هایی که امسال و سال گذشته اجرا شد ابلاغیه سال ۱۳۹۶، ۲۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ بوده که یعنی تامین مالی انجام شده است، اصولا وقتی سازمان ایمیدرو طرحی را در ابتدای سال ابلاغ می‌کند یعنی تامین مالی انجام شده و باید کار را آغاز کرد.

وی افزود: آن زمان مشاور بودم و به خاطر دارم در نشست‌ها خواهش می‌کردیم طرح ها را اجرا کنند چون پول‌ها بازگشت می‌خورد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب ابراز کرد: ۳۰ طرح اجرا کردم که می توان آن‌ها را مشاهده کرد و به عنوان مثال می توان از عملیات احداث اورژانس، آتش نشانی، گمرک، ساختمان اداری، شهرک پردازش اشاره کرد.

طرح‌های منقطه ویژه پارسیان
وی بیان کرد: یعنی توانستیم در زمانی کمتر از ۲ سال اسکله ها را آماده کنیم، از سال ۸۶ تا ۱۴۰۰ کل فضای ساختمانی ۵۰۰ متر بود اما در این ۲ سال ۱۲ هزار متر ساختمان ساخته شده و درحال ساخت است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب ابراز کرد: ساختمان های مورد نیاز بندر ساخته شده یا درحال ساخت بوده و تا چند ماه آینده برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

علامه گفت: عملیات اجرایی افزون بر ۳۰ طرح زیر ساختی با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار شروع شده که بسیاری از این ها به بهره‌برداری رسیده است امسال پنج طرح تحویل موقت شد که برخی سال قبل کلنگ زنی شده و برخی از سال های قبل مانده بودند.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری تمامی سرمایه‌گذاران که زمین در اختیارشان قرار گرفته است و با آنها قرارداد داریم یا کار را شروع کرده اند یا کارهای مقدماتی را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه مسوولیت های اجتماعی در این ۲ سال کنار مردم بودیم که از روز اول ۲ خواسته داشته‌اند که یکی کنترل سیلاب بود که بخشی از طرح به دلیل فوری بودن با گرفتن پیمانکار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب تصریح کرد: برخی موانع وجود دارد که امیدواریم زودتر حل شود تا طرح به سرعت ادامه یابد، این طرح ۱۳ تا ۱۴ سال بر زمین مانده بود و تکمیل آن حدود یکهزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

علامه بیان کرد: مطالبه دوم تعریض راه کوشکنار به دشتی بود که اکنون در مرحله طراحی است و سال آینده آغاز خواهد شد.

هیچ دخالتی از طرف هیچ شخصی در انتصابات نداشته ایم
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان پرداخت و گفت: شرکت دولتی هستیم و جذب شرکت دولتی شدن، ساز و کار خاص خود را دارد و استخدام دولتی نداشته ایم و قانون اجازه آن را نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب تاکید کرد: هیچ دخالتی از طرف هیچ شخصی در انتصابات نداشته‌ایم و تنها خواسته مسوولان همچون استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سازمان ایمیدرو، کار کردن برای این منطقه بوده است

علامه خاطر نشان کرد: برخی افراد گاهی قصد دارند انتخابات مجلس شورای اسلامی را از الآن آغاز کنند و به خاطر همین با بی انصافی عده‌ای را متهم می‌کنند.

وی افزود: نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم است و این نمایندگی مختص یک نقطه و استان نیست، همینجا نامه از نماینده‌ای از شمال کشور دارم که این سفارش نیست.

وی افزود: نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی روزی یکصد ارباب رجوع دارند که شغل می‌خواهند، حداقل کاری که نماینده می‌تواند انجام بدهد نامه زدن است که در آن ذکر می‌کنند فلان فرد مراجعه کرده و چنین توانمندی دارد و اگر کار دارید می‌توانید از این فرد استفاده کنید.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب ابراز کرد: این عرف از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور وجود داشته است حتی نماینده غرب هرمزگان به مخالف خود نامه داده است، درشت کردن این موارد خارج از عرف و اخلاق است.

علامه یادآور شد: فرد بیکار جویای کار به همه جا مراجعه می‌کند، نماینده هم تماس می‌گیرد که کاری هست فلان شخص شاغل شود، اما این به معنای فشار آوردن نیست که حتما باید فلانی را سر کار ببرید.

وی افزود: ۹۰ درصد کسانی که در این منطقه شاغل شده‌اند بدون نامه هیچ نماینده‌ای بوده است، کل خواسته نماینده غرب هرمزگان هم این است که منطقه ویژه و پارسیان متحول شود و در هیچ انتصاب و رفت و دخالت نکرده اند.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب ابراز کرد: کسی که بخواهد به دروغ کاری را به انجام برساند به نتیجه نخواهد رسید، به کسانی که شایعه‌سازی می‌کنند توصیه می‌کنم بیایند کنار هم قرار گیریم و استان را توسعه دهیم.

بنا به نظر علامه، پشت پرده این گونه سخنان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مخالفت‌های شخصی است و یکی از گله‌های ما این است که برخی بدون اطلاع، مطلبی را منتشر می‌کنند، بعضاً می‌خواهند انتخابات مجلس را از اکنون آغاز کنند و شیطنت می‌گویند.

امیدمان به رسانه‌های حرفه‌ای و دلسوز کشورمان است
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از رسانه‌ها، بیان کرد: به اندازه کافی رسانه های تخریب گر داریم و تکلیف رسانه هایی که در خارج از کشور نشسته‌اند مشخص است، گاهی موضوع دروغی توسط کسانی که خود را خبرنگار می‌نامند در سطح رسانه پرداخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب افزود: این گونه نشست ها کمک می‌کند واقعیت‌ها بیان و مسایل شفاف شود، هرگاه رسانه تقاضا کرده حاضر شده و صحبت کرده ایم اما برخی از حوزه خبرنگاری خارج شده و سواستفاده می‌کنند، کسانی که علیه این منطقه دروغ پردازی می‌کنند را به خداوند واگذار می‌کنیم.

علامه بیان کرد: وجود رسانه های منصف و منتقد، نعمت است و شاید اگر همین نقدها نباشد نتوانیم به خوبی حرکت کنیم.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از مناطق ویژه منحصر بفرد در سطح کشور است که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.

این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌فارس و سایر میدان‌های گازی ونفتی، این منطقه در موقعیت طلایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی طراحی شده است.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از قطب های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، در فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo