×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان نماینده هویت و تمدن دریایی ایران است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان هرمزگان با حضور مهدی دوستی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی استان، ایمان دهاقین دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی کشور و نمایندگانی از دادگستری استان، فرمانداری بندرعباس، وزارت امور خارجه، اداره‌کل راه و شهرسازی استان و اداره‌کل حفاظت محیط زیست هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت جلسات انجمن گفت:این جلسات مهم است، برای اینکه ما را به نام میراث فرهنگی می‌شناسند هم میراث فرهنگی ملموسی که می‌بینیم هم میراث فرهنگز غیرملموس، شامل فرهنگ‌ها، آیین‌ها و آداب و سنن که بخش مهمتر میراث است که ما در آن ریشه ما داریم و باید برای حفظ آن، همه تمرکز کنیم و وقت بگذاریم.

دوستی بر برگزاری فصلی جلسات با حضور همه اعضاء تاکید کرد و افزود: برای پیگیری و نتیجه گیری مناسب
لازم است چند طرح را مشخص و تقسیم وظایف کنیم و در این مسیر توجه به ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه میراث فرهنگی فعال هستند می تواند کمک خوبی برای ترسیم نقشه‌ی جامعی برای میراث فرهنگی استان از دید کنشگران باشد.

وی داشتن یک کلان تصویر از میراث استان را مهم دانست و تاکیدداشت: با توجه به فعالیت تخصصی بانوان استان درحوزه صنایع دستی بانوان یا فعالیت های ویژه موسیقی استان و دیگر بخش های خاص مانند معماری بسیار نشاط آفرین که همه زبان گویای فرهنگ استان می باشند باید زمینه های عملکردی نیز ویژه دیده شود.

مهدی دوستی، هرمزگان را به عنوان استان خاصی که جزایر بزرگ کشور در آن جای دارد، نماینده هویت و تمدن دریایی برشمرد و اظهارداشت: تمرکز ویژه ای بر این مهم داریم همچنین با همکاری یک مشاور، طراحی بافت شهری در هرمز نیز مانند بندرکنگ در حال انجام است و کار ویژه هایی که اصلی ترین آن در زیست شهری است نیز تعریف می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo