×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
هرمزگان پیشگام صید و صیادی کشور/حمایت همه جانبه از جامعه صیادی در دستور کار شیلات هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود بارانی با بیان اینکه بهره مندی استان هرمزگان از حدود ۳۵ هزار نفر صیاد و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی بیانگر ظرفیت خوب صید و صیادی این استان گفت: هرمزگان توانسته با این میزان ظرفیت سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن صید و رتبه اول صید و صیادی کشور را به خود اختصاص دهد.

بارانی با بیان اینکه حمایت تمام قد از جامعه‌ صیادی از اهم برنامه ها و دستور کاری محوری شیلات هرمزگان است گفت: امید است بتوانیم گام های خوبی در راستای اجرایی کردن برنامه های سازمان شیلات ایران در راستای صید و صیادی اصولی و پایدار برداریم.

وی با بیان اینکه تشکل ها می توانند نقش موثر در رشد و توسعه فعالیت های شیلاتی داشته باشند گفت: بی شک اتحادیه ها و تعاونی های صیادی استان با حمایت جامعه صیادی و مسئولین باید تقویت و سطح علمی و تخصصی آنها ارتقا یابد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل ها و جامعه صیادی در حفظ و بازسازی ذخایر بر ورود صیادان و ساحل نشینان به آبزی پروری دریایی به عنوان راهکاری موثر در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان نیز تاکید کرد.

بارانی از اتحادیه صیادان و تشکل های صیادی خواست تا ارتقای دانش صیادی، رفع موانع پیشرو صیادان، تقویت جایگاه صید و صیادی،فرهنگ سازی و ترویج آبزی مصرفی، مشارکت در حفظ و بهسازی ذخایر، پیگیری مسائل و مشکلات خرد و کلان جامعه صیادی،حفاظت از ذخایر،زمینه سازی ارتقای تکنولوژی صید و پیگیری و ترویج روش های نوین صید در دستور کار این اتحادیه قرار دهند.

در ادامه اعضای هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان به بیان نکته نظرات، مسائل و پیشنهادات خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo