×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعامل پلیس فتا و دستگاه قضا در پی‌جویی مؤثر و کارآمد جرائم سایبری  

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، درابتدای همایش سرهنگ علی‌اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ضمن خیرمقدم، در خصوص محورهای همایش که در رأس آن هم‌اندیشی و هم‌افزایی توان کاری قضات و کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به جرائم سایبری بود، مطالبی را بیان کرد.
پیشگیری از جرائم سایبری بایستی سرلوحه قرار گیرد
در ادامه این نشست ، سرتیپ دوم عزیز اله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: با مقایسه وقوع جرائم با سال‌های ابتدایی تشکیل پلیس فتا ، شاهد افزایش جرائم سایبری هستیم که برداشت‌های غیرمجاز از حساب، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه آموزش آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بایستی به‌ صورت جدی انجام شود، ادامه داد: پلیس فتا با همکاری مقامات قضایی ، فضای مجازی را برای مجرمان سایبری ناامن کرده است  تا با خیال آسوده اقدامات خرابکارانه خود را انجام ندهند.
هرساله شاهد شگردهای جدیدی از مجرمان سایبری هستیم
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام دکتر محمدصادق اکبری رئیس دادگستری کل استان بابیان اینکه بایستی برخورد قاطعی با مجرمان انجام شود، گفت: فیشینگ، اسکیمر ازجمله شگردهای هستند که مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می‌کنند.
وی افزود: پیشگیری و برخورد قاطع با متهمان ، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها به‌عنوان اهداف مقامات قضایی برای احقاق حق بزه دیدگان در استان است.
رئیس دادگستری کل استان بیان داشت: با توجه به رشد فناوری و اینترنت مجرمان سایبری هرساله شگردهای جدیدی را برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند که بایستی ابتکارات نوینی برای برخورد با آن‌ها انتخاب شود.
انتهای پیام/*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.