×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح داروخانه جدید دانشگاه با حمایت اتاق بازرگانی هرمزگان

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، داروخانه شبانه روزی دانشگاه با حضور محمد آشوری، احمد مرادی نمایندگان مجلس مردم شریف استان، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر جاودان سرپرست دانشکده علوم پزشکی، محمدرضاصفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، اعضای شورای شهر بندرعباس و جمعی دیگر از مسئولین، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه و همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی موعود ع افتتاح شد.

امیدصفا رئیس دانشکده داروسازی بندرعباس در این مراسم ضمن تبریک نیمه شعبان، گفت: داروخانه شبانه روزی دانشگاه در سال ۱۳۶۸ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر با توجه به اینکه ۳۰ سال از فعالیت این مجموعه می‌گذرد، دیگر امکانات لازم را برای عرضه خدمات نداشت، از این رو تصمیم گرفتیم تا یک دارخونه جدید با استاندارهای جهانی بسازیم.

حمایت اتاق بازرگانی

رئیس دانشکده داروسازی بندرعباس ادامه داد: این پروژه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و مساحت آن ۶۴۰ متر مربع در دو طبقه قرار دارد، طبقه اول با حمایت دو میلیارد تومانی اتاق بازرگانی به بهره‌برداری رسیده، که ۳۲۰ متر آن داروخانه است، در طبقه دوم نیز کلاس درس، واحد ساخت داروهای ترکیبی و قسمت اداری قرار دارد.

ویژگی‌های داروخانه جدید

صفا در خصوص ویژگی‌های داروخانه جدید بیان داشت: ما سعی کردیم تا یک ارتباط بین بیمار و داروساز ایجاد کنیم، تا مراجعین محترم بتوانند مشکلات و سوالات خود را در خصوص دارو بپرسند و همچنین حریم خصوصی آن‌ها حفظ شود، به همین جهت اتاق‌های مشاور را ایجاد کردیم، که علاوه بر مراجعین، دانشجویان نیز می‌توانند از این پرسش و پاسخ‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: داروخانه با استاندارهای روز دنیا ساخته شده و فرآیند کاری آن به صورت الکترونیک خواهد بود. در حال حاضر به دلیل جدید بودن این فرآیند ما در محل حضور داریم تا مشکلات را بررسی و حل کنیم.

صفا ضمن تاکید بر راه اندازی و اهمیت بخش گیاهان دارویی اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های داروخانه جدید، راه‌اندازی بخش گیاهان دارویی است، ما یک بخش را به این موضوع اختصاص دادیم و امیدواریم اعضای هیئت علمی در این راستا به ما کمک کنند.

صفا در پایان با اشاره به کمبودهای دارویی گفت: در این داروخانه طبق استاندارهای جهانی، داروها را دسته‌بندی کرده‌ایم که برای آموزش دانشجویان بسیار مناسب است. همچنین با توجه به کمبود‌های دارو امیدوارم بتوانیم در سال آینده این موضوع را بر طرف و رضایت مردم را جلب کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo