×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نظام مالیاتی بار مالی دولت را بر دوش می‌کشد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،داود منظور روز چهارشنبه در مراسم اجلاس ۲ روزه مدیران سازمان امور مالیاتی کشور که به میزبانی هرمزگان برگزار شد، افزود: نظام مالیاتی درواقع می‌تواند تامین کننده بودجه عمومی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه از هیچ کوششی نباید برای بهبود کارکرد سازمان فروگذار کنیم، بیان کرد: رشد و تعالی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه هدف‌گیری ما بهبود اموراتی باشد که انجام می‌دهیم و هر تصمیم و تدبیری که می‌اندیشیم باید مورد تایید نخبگان سازمان باشد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: این سازمان باید روی این پنج موضوع مهم از جمله فرار مالیاتی، وصول درآمدها، اصلاح شیوه ها و فرایندهای مدیریتی، بهبود و بهره وری ادارات کل و هوشمند سازی مالیاتی تمرکز کنند و این محورها اساس فعالیت‌ها و عمدتا تصمیمات ما در ستاد سازمان است.

منظور ادامه داد: اگر مدیران کل نسبت به این محورها پیشنهادهای سازنده، طرح و ایده ای دارند، باید به دبیرخانه و کارگروه‌های تخصصی سازمان ارسال کنند تا روی آن تصمیم‌گیری شده و در سطح کشور به صورت فراگیر عملیاتی شود.

وی گفت: محور تمام برنامه‌هایی که ما در سازمان امور مالیاتی کشور دنبال می‌کنیم، تحقق سند دولت مردمی و میثاق نامه‌ای که رییس جمهور در ابتدای تصدی مسوولیت آن را ابلاغ کردند، است که باید همکاران فصل مربوط به مالیات را به دقت مطالعه کنند.

این مسوول یادآورشد: در این سند انتظارات دولت از نظام مالیاتی و چارچوب‌های کلی که باید انجام دهیم، تبیین شده و همچنین برنامه هایی که در سالجاری دنبال کردیم عمدتا در همین چارچوب تنظیم شده است که باید جدای از سازمان هرکدام از ادارات کل هم در برنامه عملیاتی که برای سال آینده خود تنظیم می‌کنند، این موضوع و همچنین وعده‌هایی که وزیر اقتصاد و امور داریی در ابتدای تصدی مسوولیت شان در مجلس داد، را مبنا و در راس قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مالیاتی جایگاه حساسی هست، گفت: احترام به مردم، مودی مداری و مودی محوری، برقراری عدالت در تعامل با همکاران، توزیع پاداش‌ها و مراقبت و صیانت از همکاران از دیگر موضوعاتی است که مدیران کل سازمان باید آن را در عمل پیاده کنند.

منظور ادامه داد: با سازمان امور استخدامی هم در روزهای گذشته جلساتی داشتیم که امیدواریم تا پایان سال مجوز سه هزار استخدام جدید را هم دریافت کنیم که برای همه استان‌ها سهمیه قرار دادیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این اجلاس را مروری بر اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۱ و انجام برنامه‌های سال آینده اعلام کرد و گفت: بدنبال این هستیم که نقد عالمانه‌ای بر عملکرد و کارکردهای مجموعه سازمان و ادارات کل مالیاتی استان‌ها در یکسال گذشته داشته باشیم و تلاش داریم ضعف‌ها و کاستی‌ها را تببین و برنامه‌های لازم را تنظیم کرده تا در سال ۱۴۰۲ با شتاب بیشتر، مناسب‌تر و با یک برنامه منسجم‌تری کار را آغاز کنیم.

منظور افزود: به طور قطع در یکسال گذشته به برکت تلاش‌های همه مدیران جهادگرد و همکاران سخت کوش نظام مالیاتی توانستیم به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم که مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفت.

وی بیان کرد: مجموعه دستاوردهای نظام مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۱ تبدیل به یک کتاب شده است که نسخه اول و ویرایش آن آماده شده که در اجلاس فردا با حضور وزیر اقتصاد و دارایی رونمایی خواهد شد؛ این کارنامه حاکی از این است که نظام مالیاتی یکسال پرتلاش را پشت سرگذاشته و دستاوردهای آن در تمام ادارات کل کاملا مشهود بوده است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: در این کارنامه مالیاتی همکاران ما نشان دادند که تغییر روندها و مسیرها در همه شاخص‌های مهم ارزیابی نظام مالیاتی چه در سطح کل سازمان و چه درسطح ادارات کل، چگونه اتفاق افتاده است؟.

منظور گفت: عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در سال گذشته و سالجاری به گونه‌ای است که ما را به آینده امیدوارتر می‌کند و مطمئن هستیم که در سال آینده خواهیم توانست به رکوردهای بالاتری دست پیدا کنیم.

منبع خبر : خبر گزاری ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo