×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شاخص‌های منفی اقتصادی هرمزگان با بازگشت مازاد درآمد جبران می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده عصر پنجشنبه در دیدار وزیر اقتصاد که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، رابطه فقر و بیکاری را معنادار دانست و اظهارداشت: استان هرمزگان از نظر فقر و بیکاری در کشور رتبه اول را دارد که دلایل مختلفی از جمله حضور سرریز جمعیت استان‌های مجاور برای توجیه آن مطرح می‌شود.

وی، با بیان این نکته که رئیس جمهور بر تزریق اعتبارات ویژه برای جبران عقب‌ماندگی‌های هرمرگان تاکید داشتند، عنوان کرد: اگر دولت‌ها توزیع اعتبارات به صورت عادی را در دستور کار قرار دهند تا سالیان آینده نیز شاهد شاخص‌های منفی اقتصادی در استان هرمزگان خواهیم بود به همین جهت دولت سیزدهم باید در تزریق اعتبارات ویژه برای جبران شاخص‌های منفی عنایت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به استقرار صنایع متعدد در استان هرمزگان، افزود: اگر بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع به صورت هدفمند به سمت کمبودهای استان سوق پیدا کند، برخی از چالش‌های مهم استان برطرف می‌شود و برای تحقق این امر نیازمند تدوین‌ ضوابط و بخش‌نامه‌هایی برای ضابطه‌مند کردن این فرایند هستیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با بیان این نکته که مسئولیت‌های اجتماعی برخی از صنایع به صورت سلیقه‌ای ایفا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هاس انجام شده، میزان ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان‌های همجوار از استان هرمزگان بسیار بیشتر است. به عنوان مثال در یک استان بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بابت مسئولیت اجتماعی از سوی صنایع مستقر در آن استان پرداخت شده است که این مهم در استان نیز باید توسط وزیر اقتصاد و مسئولین ارشد استان و نمایندگان مجلس دنبال شود.

وی، با بیان این نکته که هرمزگان یکی از استان‌هایی است که بیشترین درآمد مالیاتی را به کشور تزریق می‌کند، خاطرنشان کرد: مالیات بر اساس قاعده و ضابطه باید به خزانه واریز شود که اگر تدبیری اندیشیده شود که مازاد درآمد وصولی هرمزگان برای جبران کمبودهای تاریخی به استان بازگشت داده شود، به روند توسعه استان هرمزگان شتاب خواهد داد.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره ترخیص کالا در استان هرمزگان و انتقال آن به مرکز کشور، تشریح کرد: بسیاری از کالاهای وارداتی که از گمرک ترخیص می‌شوند ابتدا به مرکز کشور منتقل می‌شوند سپس به هرمزگان بازمی‌گردند که این مهم باعث افزایش قیمت کالای وارداتی در استان هرمزگان به نسبت سایر استان‌ها شده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: اگر برخی از کالاها در خود استان هرمرگان نگه‌داری و توزیع شوند بسیاری از هزینه‌های جانبی نظیر حمل و نقل حذف می‌شود و قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که استقرار گمرکات در سطح هرمزگان متوازن نیست، بیان کرد: توازن میان مرکز استان هرمزگان و شرق استان از نظر استقرار گمرکات بسیار ضعیف است و با وجود ظرفیت‌های گسترده در این زمینه باید استقرار گمرکات در شرق هرمزگان نیز در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به عدم پرداخت مالیات برخی از صنایع مستقر در هرمزگان به خود استان هرمزگان، تصریح کرد: اگر مالیات‌ شرکت‌ها و صنایع، در خود استان هرمزگان پرداخت شود کمک خوبی به افزایش اعتبارات دهیاری‌های و شهرداری‌ها خواهد کرد.

وی، با اشاره به لزوم تدوین مشوق‌های افتصادی برای حضور سرمایه‌گذاران‌در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: حضور فعالانه مردم در جزایر و حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم مانند بشاگرد نیازمند تامین زیرساخت‌های اصلی و تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف است.

در ادامه این دیدار سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: نگاه رئیس جمهور این است که مالیات و درآمدهای هر استان باید به خود استان برگردد و در این راه مصوباتی نیز داشته ایم.

وی افزود: تاکنون ۲۶۰۰ شرکت بزرگ شناسایی شده که در این بین، دو شرکت در هرمزگان بوده که در حال رایزنی هستیم که درآمد این شرکت ها نیز به خود استان بازگردد، زیرا معتقدیم بی عدالتی منطقه ای یکی از بدترین آسیب هایی است که موجب پراکندگی جمعیت، ایجاد حاشیه نشینی و مهاجرت های ناخواسته می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo