×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مسعود بارانی گفت: صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در آب های این استان ممنوع است.

بارانی اظهار داشت: براساس این تقویم صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ در صیدگاه های این استان واقع در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

بارانی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است.هر گونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

بارانی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

برخورداری آبهای شرق استان برای اولین بار از زیستگاه های مصنوعی

سرپرست شیلات هرمزگان از مکان یابی زیستگاه های مصنوعی در آبهای شرق استان با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و گفت: آبهای شرق استان برای اولین بار و به همت دولت مردمی از زیستگاه های مصنوعی در آینده ای نزدیک برخوردار می شوند.

بارانی با بیان اینکه افزایش تلاش صیادی، محدودیت منابع، وجود آلاینده های زیست محیطی، ساخت و سازهای انجام شده در نوار ساحلی، پدیده گرمایش زمین، رسوبگذاری و غیره باعث تخریب اکوسیستم های دریایی و زیستگاه بسیاری از آبزیان گردیده است گفت: بدون شک استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی می تواند نقش اساسی در جبران بخشی از خسارت ناشی از این آسیب ها داشته باشد.

وی افزود: در پی اقدامات کارشناسی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، مکان یابی لازم جهت استقرار زیستگاه مصنوعی صورت گرفت.

بارانی گفت: در پی مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان و با حمایت استانداری و سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات استان عملیات ساخت سازه های زیستگاه مصنوعی انجام شده و در آینده ای نزدیک شاهد استقرار آنها خواهیم بود.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت : بر اساس تصمیات گرفته شده بالغ بر ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای شرق استان مستقر خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر حدود ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در غرب استان مستقر شده و این عملیات ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo