×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عملکرد و فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴٠۱ در آرامستان بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حمیدرضا حیدری پوری در این ارتباط اظهار کرد: اقدامات تغسیل، تکفین و تدفین درگذشتگان توسط آرامستان شهردارب بندرعباس و با همکاری دستگاه هایی همچون پزشکی قانونی، ثبت احوال، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز امدادی، امنیتی و انتظامی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف سازمان انجام تغسیل و تدفین اموات در راستای موازین شرعی و بهداشتی است که این خدمات هر روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۵ عصر دارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای ارایه خدمات بهتر به شهروندان، اقدامات اجرایی و عمرانی شامل ساخت آلاچیق، نصب و تعمیر سنگ قبور و خدمات مراسم شامل: صندلی، میز، سیستم صوت و تهویه هوا در بهشت زهرا(س) توسط سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: شهروندانی که قصد استفاده از این خدمات در بهشت زهرا(س) را دارند، می‌توانند جهت پذیرش در ساعات اداری به واحدهای مربوطه در سازمان آرامستان مراجعه کنند.

حیدری پوری با بیان اینکه سازمان آرامستان با تمامی سعی و تلاش در راستای سیاست های شهرداری برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان گام برداشته، افزود: در سال جاری پروژه هایی از قبیل: همسطح سازی قطعه ۱۷، احداث سردخانه جهت نگهداری اموات، نوسازی و بهسازی سالن تطهیر، نوسازی و بهسازی دفتر واحدهای اداری، افزایش دوربین های مداربسته، بهسازی و نوسازی سیستم روشنایی موجود، ایجاد ۴ برج نور در قطعات، عملیات پاکسازی و تسطیح در قطعات و محیط بهشت زهرا(س)، نوسازی میدان ورودی، تمهیدات جهت عدم تخریب قبور در روزهای بارندگی، آماده سازی و پاکسازی فضای آرامستان در روز عید فطر، رنگ آمیزی سنگ جداول و همچنین اقدامات لازم در بخش بحران و پدافند غیرعامل صورت گرفته است.

وی با اشاره به خدمات‌دهی ۲۴ ساعته مرکز اعزام حمل متوفی سازمان مدیریت آرامستان، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات با شماره تماس‌های ۰۹۱۷۶۱۶۰۷۵۷ و ۰۹۱۷۶۱۶۰۷۶۷ تماس بگیرند.

حیدری پوری توسعه فضای سبز آرامستان مظهر سرزندگی و شادابی زائرین اهل قبور دانست و اشاره کرد: فعالیت ها در بخش فضای سبز ایجاد باغ ۳/۵ هکتاری، اصلاح ساختار فضای سبز، کاشت بیش از ۳هزار اصله درختان مثمر و گل های متنوع در محیط بهشت زهرا(س)، تکثیر و قلمه زنی گونه های درختی توسط کارکنان برای توسعه فضای سبز صورت پذیرفته و رویکرد این سازمان در آبیاری فضای سبز، اجرای سیستم آبیاری قطره ای و صرفه جویی در مصرف آب بوده که تا کنون ۶٠ درصد از کل مساحت فضای سبز آرامستان تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار گفته و مابقی نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس فضاسازی محیط بهشت زهرا(س) با هدف ترویج آداب و احکام اسلامی را جزو اولویت ها در مجموعه آرامستان برشمرد و یادآور شد: در راستای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان گرامی در مسیر سبک زندگی اسلامی تابلوها با موضوع آیات قرآنی، آداب زیارت اهل قبور نوسازی و به صورت مستمر طرح هایی از احادیث معصومین(علیهم السلام)، احکام اموات، آداب زیارت اهل قبور و فعالیت های قرآنی در فضای مجازی ارسال می شود.

وی بیان داشت: طرح پاکسازی محیط آرامستان با مشارکت زائرین اهل قبور در راستای حفظ محیط زیست و فرهنگ حفاظت از آن اجرا و همچنین کلاس آموزشی هرس و فرم دهی درختان در جهت ارتقاء آشنایی با اصول علمی و عملی و نحوه صحیح انجام دادن انواع هرس درختان ویژه کارکنان فضای سبز برگزار شد.

وی در پایان اظهار داشت: اهمیت و توجه به نیروی انسانی در هر مجموعه یکی از نیازهای اساسی برای خدمات رسانی بهتر به مردم است که مجموعه آرامستان در همین راستا در سال جاری طی چندین مرحله از کارکنان پرتلاش و نمونه تقدیر بعمل آمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo