×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
دره ستاره‌ها روشن شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، افشار فتح الهی در آیین بهره برداری از این طرح با حضور حجت عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با بیان این مطلب افزود: این طرح با هدف تقویت اقتصاد جامعه محلی و افزودن بر جاذبه این ژئوسایت انجام شده است.

وی ارزش ریالی طرح را بیش از ۷ میلیارد ریال عنوان و ابراز داشت: برای نورپردازی در دو منطقه تالار ورودی و محوطه ژئوسایت افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

رییس هیات مدیره و میرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: برق رسانی به ۷ غرفه نیز به طول ۶۰۰ متر از ویزیتورسنتر با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است که اشتغال ۷ خانوار به صورت مستقیم را به همراه دارد.

فتح الهی گفت: این غرفه ها در ژئوسایت دره ستاره ها و مجاورت روستای برکه خلف با تعامل دهیاری و شورای اسلامی روستا در تثبیت اشتغال جامعه محلی و پویاسازی فعالیت شرکت های تعاونی روستایی موثر است.

بر اساس این گزارش، ژئوسایت دره ستاره ها به عنوان یکی از ژئوسایت های اصلی ژئوپارک جهانی قشم در مسیر ساحل جنوبی در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قشم واقع شده است.

«دره ستاره‌ها» یکی از ژئوسایت های اصلی ژئوپارک جهانی قشم با قدمت سازندهای زمین‌شناسی  ۱۰ میلیون ساله، نزدیک به روستای برکه خلف واقع ‌شده است. دره ستاره‌ها در گویش محلی استاله کَفتِه خوانده می‌شود که به معنای ستاره افتاده است. بر اساس باور مردم محلی، ستاره‌ای در این منطقه به زمین برخورد کرده و حاصل این برخورد، پیدایش اشکال و احجام عجیب در این منطقه بوده است.

همچنین باورهایی مبنی بر وجود اجنه و ارواح در این دره، هنگام تاریکی هوا وجود دارد که توجیه علمی آن، نامتعارف بودن چشم‌انداز این دره به ‌ویژه شب ‌هنگام و وزش باد در میان دره است.

دو فرآیند طبیعی ناشی از فرسایش آب و باد، ساختار ژئومورفولوژی منحصر بفردی در طبیعت این منطقه به وجود آورده که برای بیشتر گردشگران، بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo