×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترسیم نقشه راه استان در حوزه کشاورزی و شیلات برای سال ۱۴۰۲

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی در این جلسه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان را با زمان‌بندی مشخص، مکلف به اجرای چند طرح مهم و پیشران کرد که اجرای این طرح‌ها به تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای عملی شعار سال، منتج خواهد شد.

دوستی با اشاره به سفر رئیس جمهور در نیمه دوم سال آینده به هرمزگان گفت: در این سفر طرح‌های بزرگ استان در حوزه‌های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: شیلات هرمزگان مکلف است به ۱۰ مزرعه پرورش میگو برق رسانی انجام دهد، همچنین باید بندر رمچاه در سه فاز تکمیل و ۳ مرکز تقویت ذخایر آبزیان را احداث و به مرحله بهره برداری برساند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه چشم انداز پرورش و تولید ماهی در قفس استان در سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای ترسیم شده که حداقل ۱۰ هزار تن به ظرفیت فعلی افزوده شود گفت: شیلات استان مکلف است در حوزه پرورش میگو نیز در مجموع ۶۵۰۰ هکتار ظرفیت جدید را راه اندازی کرده و بهره برداری برساند.

وی بر حمایت کامل از پرورش بچه ماهی و میگو در استان تاکید و تصریح کرد: در حوزه شیلاتی باید در سال جدید زیستگاه‌های مصنوعی در شرق و غرب استان نیز نصب شود.

دوستی در حوزه کشاورزی نیز چند طرح مهم را جزو اولویت‌های اساسی برشمرد و گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان باید در سال ۱۴۰۲ نسبت به اصلاح و نوسازی باغات به میزان ۳ هزار هکتار، تکمیل سد زاکین، احداث و بهره برداری از ۴۰ سازه آبخیزداری و راه اندازی و افتتاح بزرگترین نخلستان کشور در بشاگرد به مساحت هزار هکتار اقدام کند.

وی ادامه داد: کاشت پنبه در ۳ هزار هکتار از اراضی مشخص شده در شهر نساجی و اجرای خط انتقال آب به این مزارع، راه‌اندازی اولین مزرعه چوب استان به علاوه مدل مشارکت مردمی پرورش چوب و پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه چوب و ساخت ۷۰۰ هکتار گلخانه جدید، راه‌اندازی مزارع میوه گرمسیری استان از جمله گردوی گرمسیری، آناناس و آواکادو و کاشت ۳ میلیون درخت از دیگر برنامه‌های مهم استان در حوزه کشاورزی خواهد بود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید در استان برخی کارها برای اولین به صورت پایلوت اجرایی شود گفت: به همین منظور به دنبال احداث اولین واحد تولید خوراک دام از جلبک، اولین مزرعه گیاهان شور ورز و اولین مزرعه کشت با آب شیرین سازی شده از دریا هستیم.

دوستی تاکید کرد: بنا داریم بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها و طرح‌های توسعه و پیشران در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد بنابراین نیاز است دستگاه‌های ذیربط برای اتمام این امور با تمام توان و تلاش پای کار باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo