×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
در جزیره هرمز حکمرانی مطلوب باید به نمایش گذاشته شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی، با اشاره به طرح احیاء جزیره هرمز با حفظ هویت بومی و مذهبی، افزود: مشاور طرح کار خود را آغاز کرده اما می‌خواهیم هر دستگاهی نهایت هنر مدیریت خود را در جزیره هرمز به نمایش بگذارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، بیان‌ داشت: هر دستگاه اجرایی در حوزه کاری خود یک‌سری مطلوب‌ها دارد مثلا آموزش و پرورش می‌گوید مطلوب من، هوشمندسازی مدارس است از این رو می‌خواهیم هر دستگاهی با اختیارات کامل، مطلوب خود را در هرمز تدوین و اجرایی کند.

دوستی با بیان اینکه مدیریت پسماند و دفع زباله‌های جزیره هرمز یکی از موضوعات مهم پیش‌رو است، دستوراتی در راستای طراحیِ مجموعه بازیافت و زباله‌‌سوز صادر کرد.

وی تصریح‌کرد: نسبت توسعه پایدار با انسان و محیط زیست باید مشخص شود، بنابراین در هرمز باید با دقت نظر بیشتری کارهای توسعه‌ای پیش رود، از طرفی پایه‌ی هوشمندسازی جزیره نیاز به تامین برق دارد که برای این امر ۵۰ درصد اعتبارات لازم از طریق استانداری و ۵۰ درصد نیز از طریق شرکت توزیع برق انجام خواهد شد تا با فوریت این کار به سرانجام برسد.

استاندار هرمزگان، در بررسی پروژه‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی جزیره هرمز، ضمن ارائه دستوراتی برای آماده‌سازی جایگاه فرود بالگرد جزیره، تاکید‌کرد: طراحی و تجهیز مرکز درمانی هرمز قبل از اتمام بنا آغاز شود و شاخص‌های آن هم به صورت ملی دیده شود هرچندکه شاخص‌ها در کشور بر اساس جمعیت سنجیده می‌شود اما ما می‌خواهیم این مهم در هرمز به صورت ویژه دیده و بر اساس جمعیت شناور تجهیز شود چرا که اگر کسی در هرمز به دلیل فقر امکانات آسیب ببیند صنعت گردشگری آسیب می‌بیند.

دوستی با تاکید بر لزوم تدوین طرح‌های گردشگری در جزیره هرمز، اظهارداشت: امروز یکی از مشکلات جزیره هرمز اقتصاد غیررسمی هرمز است که موجب می‌شود با وجود حضور ۷۰۰ هزار گردشگر شهرداری هرمز وابسته به اعتبارات دولتی باشد از این رو هر چه اقتصاد رسمی هرمز ارتقا یابد ضمن توانمندسازی جامعه بومی، با مالیات و ارزش افزوده شهرداری هرمز نیز می‌تواند خدمات بهتری به شهروندان و گردشگران ارائه کند‌‌.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به موضوع تامین آب شرب پایدار جزیره هرمز، بیان‌کرد: با وارد مدار شدن آبشیرینکن هرمز، امسال مشکل خاصی در تامین آب هرمز نداشتیم اما لازم است برای تداوم فعالیت آبشیرینکن در مقاطع قطعی برق،ژنراتوری ۲ مگاواتی نیز تامین شود که این مهم انجام خواهد شد ضمن اینکه شرکت آب و فاضلاب استان موظف است نهایتا تا ۲۰ فرودین تمامی
اصلاحات شبکه داخلی آبرسانی هرمز را به اتمام برساند.

وی همچنین دستور داد: احداث منازل جدید برای ساکنین محله صحرای جزیره هرمز، جهت انتقال ساکنین به منازل جدید آغاز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo