×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
صدورحکم پرونده قاچاق سازمان یافته مکمل های ورزشی و دارویی در دادگاه انقلاب بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم محکومیت برای متهمین پرونده قاچاق سازمان یافته یکهزارو چهارصد و بیست و هفت کارتن انواع مکمل های ورزشی و دارویی غیرمجاز در دادگاه انقلاب بندر عباس خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص جزئیات این پرونده اظهار داشت: فروردین ماه 1397 با گزارش معاونت حقوقي و قضايي گمرك شهيد رجايي بندرعباس در خصوص کشف محموله قاچاق مکمل های ورزشی و دارویی غیرمجاز ، پرونده ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شد و پس از سیر مراحل قانونی، رسیدگی به اتهامات شركت حمل و نقل بين المللي پرشيا ترابر دائر بر قاچاق سازمان یافته در دستور کار دادگاه انقلاب بندرعباس قرار گرفت.

وی با اعلام این مطلب که متهمین این پرونده قاچاق سازمان یافته از طریق اظهار خلاف واقع در گمرک، مبادرت به قاچاق تعداد 1427 كارتن انواع مكمل هاي ورزشی و دارویی غیرمجاز به ارزش 7 ميليارد و 839 هزار و 179 ريال نموده اند خاطر نشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات، به دستور مقام قضایی دو تن از متهمین به نام های مجتبي هدايت محمودي فرزند حسن و شاهين محمودي دلوند فرزند موسي شناسايي و دستگير شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: در نتیجه بررسي ها مشخص شد شركت عامل در دبي اقدام به قاچاق كالای غیرمجاز تحت عنوان پلي استايرن به مقصد تهران نموده و پس از طی تشريفات، قبل از ورود به گمرك شهريار ، نسبت به تخلیه كالاي ممنوعه مبادرت می کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با تکمیل روند تحقیقات و ختم رسیدگی ، شعبه دادگاه انقلاب بندرعباس متهمين این پرونده را در مجموع به تحمل 10سال حبس تعزيري و پرداخت بیش از 15 ميليارد و 79 ميليون و 619 هزار و 358 تومان معادل 10 برابر ارزش عرفي كالاي مكشوفه در حق دولت محکوم کرد.

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: همچنین هریک از متهمین به ممنوعيت از حق العمل كاري به مدت پنج سال ، ممنوعيت خروج از كشور به مدت سه سال و ضبط كالاي قاچاق و پرداخت بیش از 15 ميليارد و 79 ميليون و 619 هزار و 358 تومان معادل 10 برابر ارزش عرفي كالاي مكشوفه در حق دولت و ضبط محموله قاچاق ، خودرو و وجوه توقيفي نیز محكوم شده اند.

انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.