×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
هرمزگان رتبه اول سرمایه‌گذاری /بهره‌برداری و آغاز عملیات 43 پروژه صنعتی، معدنی و تجاری در سطح استان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محسن صالحی‌نیا در مراسم بهره‌برداری از 43 طرح صنعتی، معدنی و تجاری استان که در ششمین روز از هفته بزرگداشت دهه مبارک فجر به صورت ویدیو کنفرانس صورت گرفت، گفت: هرمزگان جزء استان‌هایی است که در تولیدات صنعتی، تامین زنجیره اصلی، لجستیک و بسیاری از شاخص‌ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: با شناختی که بنده از استاندار هرمزگان دارم، جزء استاندارانی است که همواره در فعالیت‌های اقتصادی پیشرو و پیش‌قدم بوده و امیدوارم با وجود ایشان کارها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی در خصوص حجم پروژه‌های در دست اجرا و افتتاح گفت: مجموع این پروژه‌ها 43 طرح است که با مبلغی بالغ‌بر 700 میلیارد تومان در دست افتتاح و کلنگ‌زنی قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها مربوط به گمرک است. پروژه‌های دیگری در حوزه‌های زیر ساخت صنایع بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی، عملیات اجرایی چهار شهرک‌های صنعتی، عملیات اجرایی دو شهرک خصوصی برای اولین بار در حوزه پتروشیمی و صنایع معدنی نیز از جمله پروژه‌هایی است که در دست بهره‌برداری یا آغاز عملیات قرار دارند.

صالحی‌نیا با ذکر اینکه استان هرمزگان رتبه یک سرمایه‌گذاری در جوازهای صادره در سال جاری را دارد، تشریح کرد: یکی از شاخص‌ها در ارتباط با توسعه‌یافتگی سرمایه‌گذاری است، که با مشارکت بخش خصوصی، بانک‌های عامل وسایر منابع به ثمر خواهد نشست.

 

استاندار هرمزگان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر  گفت: با به بار نشستن 43 پروژه عمرانی قدم بزرگی برای عمران و آبادانی استان برداشته خواهد شد.

فریدون همتی ادامه داد: این 43 پروژه با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد که اشتغال هشت هزار و 395 نفر را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امیدوارم در جنگی که با دشمن قسم خورده ملت، آمریکا قرار داریم پیروز شویم و با عمران و آبادانی استان و کشور قسمتی از مشکلات مردم را حل کنیم و با کمک مردم و هدایت‌های رهبری دشمن را ذلیل کنیم.

 

برخی از پروژه های افتتاح شده یا کلنگ زنی شده توسط  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شرح زیر می باشد؛

 

شهرستان بندرلنگه

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار لنگه که به صورت ویدیو کنفرانس در این نشست حضور داشت، گفت: پروژه کارخانه آسفالت با اعتباری حدود 25 میلیارد ریال انجام پذیرفت که اشتغال 200 نفری را نیز خواهد داشت.

مراد زرهی تصریح کرد: این پروژه که یکی از چند پروژه بزرگ انجام شده در شهرستان بندرلنگه است، بدون استفاده از سرمایه‌های دولتی و منابع بانکی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه علاوه بر صنعت و بازرگانی ظرفیت‌های مناسبی هم در حوزه خاک دارد عنوان کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید 150 هزار تن آسفالت در سال است می‌تواند کمک بسیاری به بخش راه سازی شهرستان بندرلنگه و استان هرمزگان کند.

معاون عمرانی و بنامه‌ریزی فرماندار شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: امسال بیش از 12 معدن با کمک‌های استاندار وکارگروه رفع موانع تولید احیا شدند.

 

منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان

ساختمان گمرک با 620 مترمربع زیر بنا و 16 هزار مترمربع محوطه جهت استقرار مسئولان گمرک توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

خط 20 کیلوولت از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در منطقه ویژه پارسیان بود که با بودجه بالغ بر10 میلیارد تومان به سرانجام رسید.

این خط برای استفاده سرمایه‌گذاران منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان از 4 مگاوات در نظر گرفته شده است.

از حسن‌های افتتاح این پروژه می‌توان به پرهیز از استفاده از ژنراتور و سوخت گازوئیل دارد و نقش بسزایی  در سرعت بخشیدن به پروژه‌های سرمایه‌گذاران دارد.

 

 

شهرستان سیریک

معاون فرماندار شهرستان سیریک گفت: فاز دوم کارخانه آجر با سرمایه گذاری هشت میلیارد و 500 میلیون ریال با زیر بنای هزار و 500 متر مربع آماده بهره‌برداری است.

علم عباسی تصریح کرد: این پروژه جهت اشتغال 11 نفر به صورت مستقیم با ظرفیت تولید 50 هزار تن سفال نیمه‌ماشینی به صورت سالانه (که با احتساب فاز اول به 93 هزار تن در سال می‌رسد) صورت گرفت.

 

شهرستان بشاگرد

فرماندار بشاگرد گفت: پروژه‌ای که امروز به صورت ویدیو کنفرانس کلنگ‌زنی خواهد شد احداث کارگاه فرش دست باف با زیر بنای 300 متر مربع است که با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال به سر انجام خواهد رسید.

احمد محمودی اظهار کرد: این پروژه به منظور اشتغالزایی 150 نفر شروع به کار خواهد کرد.

 

شهرستان بندر خمیر

ساختمان اداری صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر خمیر نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که افتتاح شد.

پروژه‌های دیگری نیز از جمله مصنوعات فلزی و دو واحد قطعات بتنب با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد ریال صورت گرفت که اشتغال 40 نفر را در پی خواهد داشت.

 

شهرک صنعتی بندرعباس

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی به مساحت 49 هکتار آغاز شد.

طرح ایجاد ناحیه صنعتی در مرداد ماه سال جاری توسط هیات مدیره سازمان صنایع کوچک مصوب شد.

این ناحیه به منظور توسعه صنایع پایین دستی مرتبط با صنایع بزرگ مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ایجاد می‌شود.

هزینه اجرایی ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز ناحیه حدود 270 میلیارد ریال برآورد شده و پیش‌بینی اشتغال آن 1200  نفر در نظر گرفته شده است.

امیدواریم در سال 98 شاهد بهره‌بردای از این ناحیه صنعتی باشیم

بهره‌برداری از شبکه مخابرات شهرک صنعتی بندرعباس

طول این شبکه 13 کیلومتر و 500 متر است که با مبلغی بالغ بر750 میلیون برای این انتقال هزینه شده است.

 

شهرستان میناب

معان سیاسی فرماندار میناب: 7 پروژه در شهرک‌های صنعتی میناب وجوود دارد که یک پروژه آغاز طرح توسعه شهرک‌های صنعتی به 63 هکتار است.

محمد ریاضی افزود: شش پروژه تولیدی دیگر شامل تولید پوشاک، پلاستیک، ظروف فلزی، قطعات بتنی است.

وی تشریح کرد: در خارج از شهرک‌های صنعتی هم افتتاح دو بازارچه ملوانی با هزینه‌ای حدود 39 میلیارد و 900 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی فرماندار میناب اظهار کرد: این پروژه‌ها حدود 108 نفر اشتغازایی مستقیم را به همراه دارد و در کنار آن 350 تا 400 نفر هم اشتغال غیر مستقیم را به همراه دارد.

 

شهرستان رودان

فرماندار رودان نیز گفت: هدیه امسال نظام مقدس اسلامی به مردم شریف رودان، 129 میلیارد تومان پروژه‌ بود که بخشی از این پروژه‌ها با حضور معونین استاندار افتتاح شده است.

مصطفی غلامپو اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز عملیات کلنگ‌زنی آن آغاز خواهد شد تولید آب آشامیدنی (کارخانه تولید آب‌معدنی) است.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه یکسال به طول خواهد انجامید افزود: این پروژه با سرمایه گذاری 68 میلیارد تومانی کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار رودان تشریح کرد: با احداث این کارخانه سالانه 598 هزار تن آب آشامیدنی در شهرستان رودان تولید خواهد شد.

غلامپور تصریح کرد:علاوه بر تولید آب‌معدنی تولید سالیانه بطری را هم به میزان 10 هزار تن در سال را داریم که اشتغالزایی 94 نفر را به همراه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: زمین واگذاری برای این پروژه شش هزار متر مربع است.

 

استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی بندرعباس گفت: در رایزنی‌های صورت گرفته با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات آب شهرک‌های صنعتی، ایشان قول دادند که بین 30 تا 50 درصد از هزینه‌ها را برای حل این مشکل پرداخت کنند.