×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
برگزاری جشنواره ورزش های آبی ساحلی در خلیج فارس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی اصغر محمودی تصریح کرد: این مسابقات در با حضور 550 نفر (اعم از شرکت کننده و کادر) به ما اضافه خواهند شد

وی ادامه داد: این مسابقات در 22 بهمن ماه شروع خواهد شد و 25 بهمن ماه نیز اختتامیه مسابقات است.

مسوول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های نجات غریق، شنا، قایقرانی استقامتی (بین جزیره هرمز و بندرعباس به مسافت 15 کیلومتر در دو رده سنی)، قایقرانی بادبانی و والیبال ساحلی برگزار خواهد شد.

محمودی تشریح کرد: رشته قایقرانی بادبانی کمتر در سطح کشور وجود دارد و نیروی دریایی پیش قدم شد و نیروها در تمامی سواحلی که مستقر هستند، تحت تعلیم هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم همانند سال قبل بتوانیم در بحث آموزش مسابقات با عموم مردم مشارکت داشته باشیم.

مسوول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه 147 نفر در سا 95 به دلیل غرق شدن جان خود را از دست دادند، اذعان کرد: رشته‌هایی که در این جشنواره وجود دارد دارای اهمیت زیادی است. با وجود سواحل گسترده در سطح کشور بسیاری از هموطنان جان خود را به دلیل غرق شدن از دست می‌دهند که همین علت سبب توجه بیشتر به رشته نجات غریق در کشور شد.

محمودی با ذکر اینکه مهم این است که ما بتوانیم ورزش های آبی ساحلی را گسترش بدهیم، بیان داشت: اگر بتوانیم میل عموم مردم را به سمت ورزش‌های ساحلی و دریایی سوق دهیم می‌توان بدون هزینه و نگه‌داری زیر ساخت خاصی  ورزشی مفرح و قدرتی را در اختیار مردم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تمامی کشورهای پیشرفته سوابق درخشانی در زمینه ورزش‌های آبی ساحلی دارند عنون کرد: خلیج‌فارس به علت موقعیت استراتژیک خود از اهمیت زیادی برای نیروی دریایی سپاه برخوردار است و امیدواریم با گسترش ورزش‌های آبی ساحلی توسعه پایدار امنیتی را ایجاد کنیم.

مسوول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه بیان داشت: اهتمام ویژه فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در برگزاری ورزش های ساحلی ستودنی است. ایشان اصرار داشتند این مسابقات با قدرت در خلیج فارس برگزار شود.

محمودی با اشاره به اینکه امیدوارم این ورزش را در دیگر سواحل جنوبی و شمالی گسترش دهیم، اظهار کرد: المپیک ورزش‌های نظامی با حضور تمام نظامیان جهان در سال 2019 در کشور چین برگزار می‌شود که در اغلب نیروهای اعزامی از نیروی دریایی سپاه در رشته‌های قایقرانی بادبانی و والیبال ساحلی است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره هم می‌توان خدماتی را به مردم ارائه داد و هم می‌توان در جهت توانمند سازی نیروها تلاش کنیم، ادامه داد: هدف این جشنواره استفاده دو سویه از این مسابقات هم برای مردم و هم برای نیروهای سپاه است.

مسوول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه  با بیان اینکه قایقرانی بادبانی یک ورزش پر هزینه است، عنوان کرد: ما علی رغم اینکه این رشته‌ها را ورزش می‌دانیم اما در جهت آمادگی نیروها از آن استفاده استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم که می‌توانیم به مردم عزیز استان هرمزگان و در استان‌هایی که استقرار داریم خدمات ورزشی ارائه کنیم.

محمودی با اشاره به برگزاری سالانه جام دوستی در روسیه، گفت: نیروی دریایی سپاه نیز در این مسابقات شرکت می‌کند و مشاهده می‌شود که خانواده‌ها در تعطیلات از این امکانات برای فراغت و ورزش استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو ماه گذشته مسابقات سه گانه‌ای را در قشم برگزار کردیم، عنوان کرد: این مسابقات شامل شنا، دومیدانی و دوچرخه سواری بود و فوتبال ساحلی هم در دستور کار برای دوره‌های بعدی قرار دارد. ما اعتقاد داریم ورزش های ساحلی کم هزینه است و در جهت عمل به اقتصادی مقاومتی است.

مسوول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه  مقرر شد در تمام مناطق که ظرفیت وجود دارد زمین‌های والیبال ساحلی را بنا کنیم.

محمودی عنوان کرد: بنابر فرمایش حضرت آقا که فرمودند “شما بروید در بندرعباس و برمردم اثر بگذارید” ما نیز همین تصمیم را داریم. هنگامی که سپاه به دلایل خاصی یک ابزار و صنایعی را دارد که مردم کشور نمی‌توانند داشته باشند باید این ابزار را در خدمت کامل مردم قرار دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.