×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعیین تکلیف۱۳۷هزار تن کالای اساسی موجود در انبارهای بندرشهیدرجایی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در راستای دستورات و توصیه‌های تخصصی رئیس قوه قضائیه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی و دارای بندر، مبنی بر استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده با هدف احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان مرکز این استان برای پنجاهمین بار از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید با هدف اصلاح فرآیندهای جاری برای تسریع در روند ترخیص کالاهای اساسی و اقلام وارداتی مورد نیاز کشور، دستورات لازم را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

مجتبی قهرمانی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری مستمر نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور، اظهار داشت: بر این اساس به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس مأموریت داده شده است تا در مواردی که برای تعیین تکلیف این اقلام، مشکلاتی وجود دارد و برای رفع آن نیاز به ورود دستگاه قضائی است، تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

وی افزود: حجم عظیمی از عملیات گمرکی و بندری به صورت روزانه در نتیجه تلاش‌های مسئولین دستگاه‌های اجرایی متولی صورت می‌گیرد، اما با وجود این گاهی در برخی موارد، موانعی وجود دارد که رفع آن نیازمند ورود دستگاه قضائی است.

رئیس شورای قضائی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر همین اساس دادگستری استان به منظور کمک به دولت برای حل مشکلات در حوزه ترخیص اقلام و کالاهای اساسی ورود نموده و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کرده است.

قهرمانی با اشاره به مشکلی که برای ترخیص یک محموله ۱۱ هزار تنی ذرت ایجاد شده است، گفت: در خصوص این محموله ذرت که از سوی دامپزشکی استان هرمزگان، سلامت بهداشتی آن جهت مصرف خوراکی تأیید نشده است با همکاری دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای مصرف ثانویه آن، انجام شده است.

وی بیان داشت: دیگر محموله‌هایی که دارای مشکل بوده اند، محموله ۲۷ هزار تنی گندم، ۹ هزار تنی برنج و ۹۰ هزار تنی روغن هستند که فرآیند ترخیص و خروج آنها از بنادر و گمرکات با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه شده بود امّا با ورود دستگاه قضائی همه این محموله‌ها در شرف ترخیص قرار گرفته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo