×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
متخصصان دنیای طب در بندرعباس/بیمارستان نداجا نیمه دوم سال آینده  بهره برداری می شود

 

نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی برگزار شد که در این نشست به بهره‌برداری از بیمارستان نداجا در نیمه‌ی دون سال آینده نیز اشاره شد.

به گزارش تجارت‌جنوب، دکتر سید شهرام میرزمانی روز یکشنبه درنشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی، افزود: 67 مقاله به صورت سخنرانی و 191 مقاله به صورت پوستر در این همایش پذیرفته شده است.

دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی اضافه کرد: این همایش به مدت چهار روز از 6 تا 9 اسفند در بندرعباس برگزار می شود که بخش های جنبی همچون 9 کارگاه تخصصی و نمایشگاهی در40 غرفه از تجهیزات پزشکی شرکت ها و موسسه های داخلی هم خواهد داشت.
وی ادامه داد: شرکت در این همایش که حدود 800 نفر از متخصصان و پژوهشگران حوزه طب پیشگیری و سلامت در دریا در آن حضور می یابند 18 امتیاز برای پزشکان، پرستاران و متخصصان این حوزه دارد.
شهرام ضمن بیان این‌که این همایش هر 2 سال برگزار می شود گفت:که چهارمین دوره آن سال 95 در بندرعباس برگزار شد و از دستاورهای آن برای بهبود شرایط کارکنان در دریا استفاده شد.
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا تاکید کرد: این کنفرانس علاوه بر ایجاد ارتباط علمی و تبادل نظر دارای اهداف راهبردی همچون دادن آخرین دستاوردها و پیشرفت های تأثیرگذار بر توسعه بهداشت و سلامت نیروی دریایی راهبردی، گسترش خلاقیت و نوع آوری در دانش طب پیشگیری، درمان های جایگزین و روش های مراقبت از دریانوردان در دریا، دادن آخرین درمان ها و مراقبت های پزشکی برروی شناورهای سطحی و زیر سطحی، تشویق و تسهیل تربیت و آموزش در حوزه بهداشت و طب دریایی است.
وی از دیگر اهداف این کنفرانس را  ترویج تبادل ایده ها، بهترین تجربه ها و الگوهای موفق و نتایج طرح های پژوهشی در حوزه دریا، گسترش تلاش های تحول آفرین برای ادغام بهداشت در سامانه فرماندهی برای گسترش و استقرار بهتر ناوگان دریایی نیروی دریایی راهبردی در منطقه ماموریت، تعیین و توزیع بهتر منابع و امکانات مورد نیاز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای برداشتن موانع مراقبت از بیماران و مصدومین در رویدادها و حوادث دریایی، به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت های بهداشت و طب دریایی و ارتقاء کیفیت خدمات و سامانه های پزشکی بین المللی در بخش دریایی اعلام کرد.

معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا اشاره کرد: در حوزه طب دریا به خصوص برای ماموریت های بلند مدت چالش هایی مانند نگهداری غذا در شناور وجود دارد که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی اظهار داشت: اکنون به دنبال ایجاد کارخانه تولید نان سنگک نیم پز برای استفاده در شناورها هستیم تا کارکنان بتوانند از نان سنگک تازه در ماموریت های خود استفاده کنند.

معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا گفت: بیمارستان فوق تخصصی 128 تخت خوابی سید الشهدا نداجا نیمه دوم سال آینده در بندرعباس مورد بهره برداری قرار می گیرد.
میرزمانی اشاره کرد: علاوه بر این نداجا در سایر مناطق مانند جاسک هم در حال احداث بیمارستان و مراکز درمانی است که علاوه بر این نیرو مردم هم می توانند از آنها استفاده کنند.