×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هوش مصنوعی فناوری‌های پزشکی را متحول کرده است + فیلم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر غلامعلی جاودان افزود: هوش مصنوعی (AI) اصطلاحی است که برای توصیف استفاده از رایانه و فناوری برای شبیه‌سازی رفتار هوشمند و تفکر انتقادی قابل مقایسه با یک انسان استفاده می‌شود. تکنولوژی پزشکی، متخصصان سلامت را قادر سازد تا با انجام تشخیص زودهنگام، کاهش عوارض، کاهش مدت بستری شدن در بیمارستان ،بهینه سازی درمان و یا ارائه گزینه های کمتر تهاجمی، کیفیت زندگی بهتری را برای بیماران و جامعه فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه گفت: امروزه هوش مصنوعی در علوم پزشکی پایه در مطب‌ها و در درمان بیماران از جمله بیماران قلب و عروق، در زمینه جامعه و اجتماعی در زمینه بهداشت و درمان استفاده می‌شود برهمین مبنا طرح ویزیت بیماران از راه دور تحت عنوان دوراپزشکی در استان هرمزگان در منطقه لیردف شهرستان جاسک در حال اجراست.

دکتر جاودان خاطرنشان کرد: بدون تردید در مناطق دور دست استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری با استفاده از پزشکی از راه دور بسیار کمک کننده است بطور مثال در مناطقی که امکان حضور پزشک متخصص وجود ندارد با استفاده از این علم و فناوری می توان خدمات پزشکی را ارائه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خاتمه گفت: با توجه به اینکه در استان هرمزگان جزایر متعددی وجود دارد و از ۱۴ جزیره موجود در آن ۱۰ جزیره مسکونی است استفاده از این قابلیت و خدمت نقش مهمی در تعالی خدمات سلامت محور دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo