×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دیدار مدیر کل شیلات استان هرمزگان با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود بارانی در این دیدار بر اهداف اداره کل شیلات هرمزگان در رسیدن به توسعه پایدار، استفاده بهینه از منابع دریایی با افزایش تولید آبزیان از طریق توسعه پایدار صید و پرورش آبزیان تاکید کرد و گفت: «حفظ و حراست از منابع آبزی و ذخایردریایی یکی از وظایف مهم این اداره کل است که در کنار آن داشتن نگاه علمی به توسعه همه جانبه در حوزه دریایی نیز مورد تأکید این اداره کل است.

وی برخورداری از ۱۹ بندر صیادی و بیش از ۲۰ موج شکن مردمی، بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی، بیش از ۳۵هزار نفر صیاد،برخورداری ۵۰هزار هکتار ارضی پرورش میگو، بیش از ۱۱۳هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، ظرفیت تولید ماهیان گرمابی و سایر آبزیان، صنایع شیلاتی و … را از اهم ظرفیت های شیلاتی هرمزگان خواند.

بارانی با اعلام آمادگی این اداره کل برای توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت های علمی به ویژه در حوزه های توسعه دریا محور دریایی، گفت:دانشگاه ها و مراکز علمی بی شک نقش مهمی در این بین دارند.

وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل دانشگاه ها به‌ ویژه در تربیت نیروی متخصص شیلاتی و در توسعه همه‌ جانبه در حوزه شیلات گفت: بدون شک دانشگاه و مراکز علمی به ویژه در هرمزگان و با دارا بودن ظرفیت خوب در حوزه شیلات و محیط‌زیست و سایر تخصص‌ها می‌تواند کمک‌های شایان توجه ای را به توسعه همه‌جانبه و پایدار شیلات در هرمزگان داشته باشد و این مهم می‌تواند مشکلات و موانع توسعه را کاهش دهد .

بارانی شیلات و فعالیت های شیلاتی را عرصه ای گسترده و پر ظرفیت برای فعالیت های علمی و اشتغال دانشجویان خواند و گفت: بی شک با حضور جوانان در آینده شاهد پویایی و توسعه بیشتر شیلات خواهیم بود.

گفتنی است در این دیدار دانشجویان نیز به بیان مسائل، پیشنهادات و پرسش‌های خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo